Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Archiwa Zakładowe / Kwalifikacja informacji kwartalnej dla rady nadzorczej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bubus dnia Wczoraj o 09:22 pm »
Dzień dobry,
dział ekonomiczny przygotowuje informację kwartalną, która prezentuje dane okresowe na potrzeby informowania rady nadzorczej o bieżącej sytuacji w spółce w trakcie roku obrotowego. Na ten moment sprawa jest rejestrowana jako "Posiedzenia Rady Nadzorczej" B25. Narastająco za cały rok przedstawiane jest sprawozdanie z działalności spółki w formie rocznej informacji ekonomiczno-finansowej. Z uwagi na znacznie mniejsze znaczenie kwartalnych informacji cząstkowych (będących elementem rozszerzonej rocznej informacji), może nie ma potrzeby tak wysokiej kategorii i wystarczyłoby kwalifikować te sprawy jako "informacje doraźne o charakterze analitycznym i statystycznym B5 (informacje sporządzane dla potrzeb jednostek wyższego stopnia, własnej i innych podmiotów) lub jako "sprawozdania okresowe z wykonania budżetu" B10? Proszę o opinię. Pozdrawiam.
2
Mam pytanie: czy PUP obowiązuje prowadzenie metryki spraw? Pracujemy w oparciu o kpa, ale czytałam, ze PUP są wyłączone z obowiązku prowadzenia metryk.
3
Metodyka Archiwalna / Odp: Następca prawny zespołu archiwalnego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Forumowicz dnia Maj 25, 2024, »
Mam pytanie dotyczące zapisów w instrukcji kancelaryjnej. W instrukcji mojej jednostki organizacyjnej jest zapis, że w przypadku likwidacji Urzędu dokumentację niearchiwalną przejmuje następca prawny. W instrukcjach innych jednostek takich zapisów nie ma, a w przykładowej instrukcji na stronie archiwów państwowych w ogóle nie ma tego rozdziału. Czy powinnam ten zapis wykreślić czy zostawić?
4
Archiwa Zakładowe / Odp: zbędne egzemplarze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Leksandra dnia Maj 24, 2024, »
Każdy egzemplarz umowy ma swoje przeznaczenie, zazwyczaj sporządza się ją w 3 egzemplarzach (określa to instrukcja obiegu dokumentacji finansowej) i te egzemplarze mają różną kategorię archiwalne - B5 w przypadku, gdy są podpinane do dowodów księgowych i dokumentują zapłatę środków, B10 w zbiorze faktur lub w komórce pilotującej realizację umowy. Dużym będem jest wpinanie umów do teczek merytorycznych np. "przygotowywanie i realizacja remontów" "źródła zaopatrzenia" etc etc, bo wtedy łatwo je wyprakować po 5 latach a nie po 10.
5
Archiwa Zakładowe / Odp: Archiwizacja dokumentacji prowadzonej niezgodnie z IK
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Maj 23, 2024, »
Po prostu przyjmujesz i oczekujesz, że zrobią na ile się da zgodnie ze sztuką aechiwlaną. Czyli np. nie ma wymagania tworzenia spisu spraw jeżeli nie byl tworzony na bieżąco. Teczki trzeba opisać jak najbardziej sensownie. To czy nadaje się w spisie symbol z JRWA czy zostawia puste pole bądź pisze się "nie stosowano wykazu akt" to już różnie - raczej po doświadczeniach z różnymi AP czy AAN to oni wola puste pola niż wpisywanie symboli, które nie były używane przez komórkę....
Oczywiście jeżeli to A lub powyżej B10 to ma być bez metalu, plastiku i ułożone właściwie w teczce.
6
Archiwa Zakładowe / Archiwizacja dokumentacji prowadzonej niezgodnie z IK
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bubus dnia Maj 23, 2024, »
Dzień dobry. Jak przejmować dokumentację, która była prowadzona niezgodnie z IK? Okazało się, że nie były nadawane numery, a przecież trzeba przyjąć to do archiwum. Wydałem instrukcje, aby to zmienić, ale co zrobić z dokumentacją już wytworzoną? Dodać w uwagach do spisu adnotację, że dokumentacja była prowadzona niezgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną i komórka przekazująca ponosi pełną odpowiedzialność za potencjalne rozbieżności ze stanem faktycznym?
7
Archiwa Zakładowe / Odp: Wdrażanie nowych przepisów kancelaryjnych i archiwalnych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bubus dnia Maj 23, 2024, »
Dziękuję   :) :) :)
8
Archiwa Zakładowe / Odp: zbędne egzemplarze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sgt_Wichowski dnia Maj 23, 2024, »
Jeśli egzemplarz umowy jest w aktach kilku komórek, to dostaniesz ten egzemplarz z każdej z nich, dołączony do akt wytworzonych w danej komórce. I nie możesz ich wyrzucić.

Nie wiem, czy dokładnie o to chodziło :P
9
Archiwa Zakładowe / Odp: Wdrażanie nowych przepisów kancelaryjnych i archiwalnych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marta88 dnia Maj 23, 2024, »
W piśmie przewodnim są wypisane załączniki: 1. Zarządzenie, 2. ik, ia, jrwa; czyli wszystko tworzy integralną część pisma przewodniego, czyli jest pod tym samym znakiem. Nie wpisuje się znaku na tych załącznikach.
10
Archiwa Zakładowe / Odp: Wdrażanie nowych przepisów kancelaryjnych i archiwalnych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bubus dnia Maj 22, 2024, »
Dziękuję. Mam jeszcze pytanie może głupie, ale mam dylemat. Wysyłając pismo przewodnie powinienem nanieść znak pisma również na załączniki. Co w przypadku IK, IA i JRWA, które Dyrektor AP zatwierdza do wprowadzenia zarządzeniem? Przecież na nich znajdzie się numer zarządzenia, którego dotyczą?
Strony: [1] 2 3 ... 10