IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Na temat iFAR => Wątek zaczęty przez: Rafał Rufus Magryś w Marzec 08, 2014,
-
Szanowni,
Mamy już marzec - jak co roku powinniśmy myśleć o nowym Zjeździe - proponujmy terminy i miejsca - a ja z tego zrobię ankietę.
Pozdrawiam,
P.S. Ja kolejny rok myślę o Przemyślu i o Zwierzyńcu :)...
P.S. w 'apach' zmiany (Ewa33/Karol) a my niezmiennie ;)...
-
Na ostatnim zjeździe padły propozycję: Poznań (again :)) oraz Wrocław...
więc myślę, że obie stolice województw można ująć w ankiecie
-
Proponuje Warszawe i Olsztyn :)
-
Ja zapraszam do rodzinnego Lublina zarówno kadra akademicka KUL i UMCS ze studentami nie pomijając pracowników naszego Lubelskiego AP z chęcią by przywitała VIII zjazd w Lublinie
Ps. Lublin - Zwierzyniec to raptem 92 km czyli jakieś 1 godz. 30 min. jazdy samochodem
Zorganizowany wypad za miasto w przerwie obrad i zwiedzanie Zwierzyńca a po drodze jeszcze AP Zamość
-
Lublin już był, pora na nowe miejsce... Przemyśl ładne miasto ale chyba trochę daleko... pora jakieś miasto w centrum Polski
-
Chyba nie ważne czy daleko, czy nie.
Liczy się dostępny dojazd :D
-
Ja to miałbym niezłą wyprawę do Lublina czy Przemyśla. :)
-
@muniekdm A ja? Ale dla Zjazdu IFAR warto przeżyć podróż z jednego krańca kraju do drugiego. Zawsze można poszukać nocnego pociągu:)
-
Zgadzam się z Tobą Aniu. Dla zjazdu jestem skłonny pokonać każdą odległość. :)
-
To może jakaś ankieta, żebyśmy mieli z czego wybierać?
Pomysły na uatrakcyjnienie zjazdu:
- grill,
- koncert lub in. wydarzenie kulturalne, na które moglibyśmy się wybrać dodatkowo.
P.S. W Poznaniu jest jakiś lokal, który nazwano "Archiwum". Poznaniacy, jak tam jest?
-
W Lublinie też posiadamy świetny klub o nazwie Archiwum
-
Wyjść w centrum Poznania w koszulce Pogoni - ciekawe po ilu minutach takiego rozszarpią. Może warto to sprawdzić?
-
pora na ankiete!!!
-
Lublin wygrywa! :)
-
Lublin wygrywał :)
-
powinno być zabronione głosowanie na miasto w którym się pracuje albo z którego się pochodzi 8)
-
i też na miasto w którym zjazd się odbył :P
-
Czyli Warszawa wygra? ;)
-
jeszcze miesiąc czasu na głosowanie...
a czy miasto lider ma już chętnych na wzięcie na swoje barki organizacji?
to samo pytanie kieruje do ewentualnego "czarnego konia" -> Wrocławia?
-
na pewno ktoś się znajdzie w stolicy do organizacji zjazdu :) ja mogę pomagać :)
-
Czy na zjeździe w tym roku będą warsztaty z ZoSIA i z edoka?
-
Jeśli chodzi o ZoSIA, to ja jestem za i chętnie przeprowadzę :)
-
i eDok też się załatwi :)...
-
To poproszę o zarezerwowanie miejsca :)
-
uprasza się, aby w ankiecie w pierwszej kolejności wzięły jeszcze udział te osoby, które mają zamair wybrać się na zjazd (a jeszcze nie głosowały), a w dalszej kolejności te, które przymierzają się do tego lub następnych zjazdów ;D
liczę, że powyżej 20 głosów będzie...
-
Ani Katowic, Krakowa, Rzeszowa? Dlaczego?
-
nie było we wstępnych propozycjach...
jeśli nie teraz, to może za rok się uda
-
Kolejny zjazd IFAR-u zbliża się wielkimi krokami. A ja ma takie małe pytanko, czy jest szansa na jakieś gadżety IFAR-owe, może koszulkę, żeby się człowiek mógł w pracy polansować? :)
-
Dobry pomysł: koszulka z logo IFAR :)
PS. Jak na razie takową dostał od nas kiedyś nasz Admin, ale chyba w swojej obecnej pracy jej nie nosi ;)
-
Nosi pod koszulą :P
-
Szanowni,
Jeszcze tylko parę dni aby głosować... Czy wygra Wawa? :)
RM
-
Szanowni,
Zatem w wyniku głosowania wygrywa Warszawa :)...
RM
-
teraz tylko pozostaje pytanie kto podejmie się organizacji :)
i oby pogoda dopisała! ;D
-
W stolicy to chyba NAC podejmie się organizacji. :)
-
W stolicy to chyba NAC podejmie się organizacji. :)
też tak uważam
-
Oczywiście zapraszamy do NAC :)
-
Hura!
To teraz popracujmy nad terminem - wrzesień/październik?
RM
-
Jak dla mnie druga połowa września lub październik może być. :)
-
ja proponuję wrzesień, może być 3-4 tydzień :D
jeszcze troszkę lata powinno się załapać :)
-
Może przełom września i października?
-
A może pierwszy tydzień października?
-
Szanowni,
Z dużą radością chciałbym poinformować, że VIII Zjazd odbędzie się w pierwszym-drugim tygodniu października w Warszawie w NAC
Póki co zapraszam do przesyłania propozycji artykułów na rafal.magrys(at)gmail.com. Na propozycje czekamy do 5 września.
Pozdrawiam,
Admin
-
Czy tego typu artykuły są potem gdzieś publikowane? Z chęcią bym się z nimi zapoznał.
-
Artykuły z ostatnich dwóch zjazdów ukazały się lub są w trakcie w "Archiwiście Polskim". Warto zajrzeć "AP" 3/2012 do działu z "Z problemów archiwistyki cyfrowej" wszystkie artykuły pochodzą z VI Zjazdu IFAR.
A odnośnie terminu VIII Zjazdu, to kiedy pojawi się jakaś konkretna data, żeby można było ją wpisać do kalendarza?
-
Witam,
Była też mowa o tym tutaj:
http://www.ifar.pl/index.php?topic=2245.0
Pozdrawiam,
Rafał M.,
-
Pierwsze 3 propozycje już są! :)
Pozdrawiam,
Rafał M.,
-
Witajcie,
9 - 10 października - VIII Zjazd IFAR!
Pozdrawiam,
Rafał M.,
P.S. Mamy już 5 referatów :) - czekamy na jeszcze :)
-
Szanowni,
Wciąż zapraszamy do udziału w Zjeździe i zgłaszania referatów :)...
Tymczasem już mamy potwierdzone kolejne referaty a wstępnie również warsztaty z edok oraz prezentację nowego interfejsu dostępowego do rejestrów "Źródła". Będzie się można przekonać jak bardzo wiedza archiwistów potrzebna do codziennej pracy w nawet najbardziej skomplikowanych projektach IT :)...
Pozdrawiam,
Rafał M.,
-
Czy moglibyśmy do programu Zjazdu dodać dyskusję na temat dalszego rozwoju IFAR? Już w zeszłym roku pojawiały się różne sugestie i pomysły, ale nie było z nami Admina, żeby móc je przedyskutować.
-
Oczywiście!
RM
P.S. a uwagi i dyskusje można już prowadzić nawet nie czekając :)...
-
Tutaj są zeszłoroczne pomysły:
http://www.ifar.pl/index.php/topic,2504.0.html
http://www.ifar.pl/index.php/topic,2381.msg15324.html#msg15324
Czy w grę wchodziłaby też zmiana/aktualizacja oprogramowania, które jest używane do zarządzania forum? Może są jakieś systemy, które zintegrowane z mediami społecznościowymi? Przydałaby się możliwość polubienia ciekawego wątku, czy samej wiadomości, albo możliwość podzielenia się nimi na FB, czy TT z poziomu forum.
-
a więc
1. aktualizacja silnika forum/nowy silnik forum
2. dział praca dla archiwistów
3. dział zjazdowy zawierający zdjecia, opisy ze zjazdów
4. appka
5. ....
-
Witajcie,
Dzięki za sugestie - jakoś mi umknęło...
--- to trochę na inne miejsce dyskusja lecz macie rację trzeba będzie trochę zmian zrobić.
zatem tylko krótko:
- media społecznościowe - ok, zgadzam się do zrobienia,
- nowy silnik/update - jw.
- dział zjazdowy - hmmm... wydawało mi się, że przy każdym zjedzie dajemy zdjęcia, Hani robi podsumowanie - coś więcej? Pamiętajmy, że forum to nie instagram/dropbox etc. ;)...
- apka... do zastanowienia się,
- dział z pracą dla archiwistów - wzbudza moje największe kontrowersje - dyskusję przerzucam natomiast do wątku pierwotnego: http://www.ifar.pl/index.php/topic,2504.msg15459.html#msg15459
Pozdrawiam,
Rafał M.,
-
Wciąż zachęcam do dosyłania kolejnych propozycji referatów - powoli zaczynam układać agendę :)...
Pozdrawiam,
Rafał M.,
-
Chciałbym zgłosić swój referat - Problemy identyfikacji fotografii na przykładzie Archiwum Fotograficznego Grażyny Rutowskiej
-
Bardzo dziękuję :)...
RM
-
Witam, chciałabym zgłosić wystąpienie:
Magdalena Biniaś-Szkopek - Projekt indeksacji XV-wiecznych ksiąg konsystorskich (AC) z Archiwum Archidiecezjalnego w Poznaniu - problem opracowania i udostępniania treści.
-
Witam,
bardzo dziękuję!
Pozdrawiam,
-
Szanowni,
Bardzo dziękuję za wszystkie - (liczne!) zgłoszenia - niebawem pojawi się agenda IFAR :)...
Pozdrawiam,
-
A czy wiadomo już, gdzie odbędzie się IFAR, w tej Warszawie?
(czas na bookowanie noclegów ;))
-
Tak w NAC pisałem o tym:
Szanowni,
Z dużą radością chciałbym poinformować, że VIII Zjazd odbędzie się w pierwszym-drugim tygodniu października w Warszawie w NAC
Póki co zapraszam do przesyłania propozycji artykułów na rafal.magrys(at)gmail.com. Na propozycje czekamy do 5 września.
Pozdrawiam,
Admin
Pozdrawiam,
-
Witam,
chciałbym zgłosić swój referat na IFAR "Opracowanie fotografii - teoria a praktyka w NAC".
Pozdrawiam
-
a to już nie po terminie?
-
Szanowni uczestnicy :) W ramach zjazdu planujemy zorganizowanie warsztatów ZoSIA. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc i konieczność zorganizowania warsztatów (w innej lokalizacji niż NAC) proszę chętnych o zgłaszanie się do mnie na adres maciej.zdunek@nac.gov.pl. Zgłaszających proszę o zaznaczenie, czy uczestniczyli już na warsztatach ZoSIA organizowanych przy innych okazjach.
-
Szanowni,
Program VIII Zjazdu IFAR*
Czwartek
11.00 - 11.10. Otwarcie VIII Zjazdu IFAR
11.10 - 11.40. Hanna Staszewska - Od archiwariusza do archiwisty cyfrowego, czyli kim jesteśmy i dokąd zmierzamy?
11.40 - 12.00. Michał Serdyński ODA - Ogólnopolska Debata Archiwalna
12.00 - 12.20. Henryk Niestrój - Prawo autorskie w archiwum
12.20 - 12.30. Dyskusja
12.30 - 12.50. Piotr Goździak - Izba Pamięci Pogoni Szczecin jako archiwum społeczne
12.50 - 13.10. Filip Kwiatek - Archiwum NInA - stan obecny i perspektywy rozwoju
13.10 - 13.30. Maciej Parzniewski - Opracowanie fotografii - teoria a praktyka w NAC
13.30 - 13.40. Dyskusja
13.40 - 14.40. Przerwa obiadowa
14.40 - 15.00. Łukasz Karolewski - Problemy identyfikacji fotografii na przykładzie Archiwum Fotograficznego Grażyny Rutowskiej
15.00 - 15.20. Magdalena Hartwig - Didaskalia fotografii. Rzeczowy wymiar zdjęć jako źródło wiedzy przy opracowaniu archiwalnym w kontekście digitalizacji
15.20 - 15.50. Magdalena Biniaś - Szkopek - Projekt indeksacji XV-wiecznych ksiąg konsystorskich (AC) z Archiwum Archidiecezjalnego w Poznaniu - problem opracowania i udostępniania treści
15.50 - 16.00. Dyskusja
16.00 - 16.30. Rafał Magryś - W którą stronę z IFARem (dyskusja o IFAR)
16.30. Koniec oficjalnej części pierwszego dnia obrad
18.00. Obrady nieformalne
Piątek
10.00 -12.00. Warsztaty ZoSIA/Wycieczka po NAC**
13.00 - 15.00. Warsztaty eDok/pokaz nowej wersji Systemu Rejestrów Państwowych (wersja beta)
15.30 - Zakończenie Zjazdu
------
* - bardzo proszę o ew. sugestie zmian/uzupełnień na priv... (więc to taka trochę wersja beta :)...)...
** - kto nie weźmie udziału warsztatach będzie miał możliwość zwiedzenia NAC
-
W związku z pojawieniem się agendy, w imieniu współorganizatora proszę was o przesyłanie zgłoszeń, w podobnym formacie jak poprzednio (w załączniku). Chcielibyśmy wiedzieć ilu nas będzie, aby sprawnie wszystko zorganizować.
Na warsztaty jest ograniczona liczba miejsc, dlatego decyduje kolejność zgłoszeń!
Na zgłoszenia uczestnictwa w warsztatach czekam do przyszłego wtorku 7 października do godziny 12.00.
Zgłoszenie można wypełnić elektronicznie lub ręcznie i odesłać na mój adres e-mail, podany już wyżej maciej.zdunek@nac.gov.pl.
-
Czego będzie dotyczyć Ogólnopolska Debata Archiwalna?
-
a to już niespodzianka :)
-
to ściśle tajne łamane przez poufne :-D
-
A czy wystąpienia będą może nagrywane?
-
Czyli może podejrzenia się skrystalizowały. Okazuje się, że IFAR-owcy to coś w stylu masonerii. Szanowni Państwo, jeśli planujecie w polskiej archiwistyce przeprowadzić rewolucję, to zwróćcie szczególną uwagę na archiwa wyodrębnione. Bo tak już na poważnie to część tych archiwów zmierza prostą drogą do całkowitego odcięcia się od naczelnych władz archiwalnych, a nawet niektórych zasad archiwalnych. I to jest dla polskiej archiwistyki bardzo groźna sytuacja.
-
GAP1 - to nie ten adres, musisz szukać wsparcia u polityków bo to ich jest w gestii, a nasze gadanie nic nie zmieni :)
-
Nie jestem tak do końca pewny, czy nie ten adres. Owszem, politycy decydują, ale wcześniejsza dyskusja, urabianie opinii publicznej, a przynajmniej światka archiwalnego, nagłaśnianie problemu itd. swoje znaczenie też mają. W końcu Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych ma wpływ na kształtowanie polskiego systemu archiwistyki. Chyba, że kierownictwo NDAP odpuściło sobie kwestię archiwów wyodrębnionych. A zaczynam podejrzewać, że tak mogło nastąpić. Rozumiem natomiast jest temat jest bardzo śliski.
-
i już koniec :'(
kolejny Zjazd w 2015... po woli zbliżamy się do okrągłej 10 ;)
dziękujemy NAC za organizację, było wręcz wzorowo
i szacun za to, że udało się wam pomieścić w tych klitkach ;D
pozdrawiam!
-
Sprawozdanie "się pisze", na razie fotka grupowa z pierwszego dnia :)
-
Niniejszym przedstawiam sprawozdanie ze Zjazdu (Michał, dzięki za notatki :)).
W dniach 9-10 października w Warszawie odbył się VIII Zjazd iFAR - Uczestników i Sympatyków Internetowego Forum Archiwalnego. Wydarzenie miało dwie części. Pierwszego dnia przewidziano część konferencyjną oraz towarzyską, natomiast dzień drugi to warsztaty z systemów ZoSIA i eDok oraz zwiedzanie Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Czwartkowe obrady otworzył dyrektor Narodowego Archiwum Cyfrowego, Wojciech Woźniak.
Następnie jako pierwsza referentka głos zabrała Hanna Staszewska (AP Poznań), która przedstawiła prezentację pt. "Od archiwariusza do archiwisty cyfrowego, czyli kim jesteśmy i dokąd zmierzamy?" Nawiązała do dyskusji terminologicznych, jakie toczono w latach 20. XX w. kiedy to polska archiwistyka znajdowała się "w stanie płynnym" i nawet termin "archiwista" nie był pewny. Proponowany wtedy przez niektórych "archiwariusz" jako bardziej godny i dostojny został odrzucony w artykule w "Archeionie" z 1928 r. przez językoznawcę, A. Kryńskiego, który fachowo dowiódł, że "archiwista" jest zgodny z polską tradycją językową i poprawny. Po wielu latach, w 2007 r., w czasie I Toruńskich Konfrontacji Archiwalnych prof. W. Chorążyczewski zaproponował termin "archiwistyk" na określenie archiwisty nie-praktyka, zajmującego się naukowo dziedziną archiwalną, a w 2009 r. pojawił się "archiwozof", uprawiający archiwozofię (antropologię archiwistyki?) i traktujący archiwum jako fenomen kultury. Od kilku lat przebija się do naszej świadomości termin "archiwista cyfrowy", który wymaga jeszcze badań i refleksji oraz zdefiniowania zakresu kompetencji i wymogów.
Michał Serdyński (AP Poznań) w wystąpieniu "ODA ? Ogólnopolska Debata Archiwalna" przedstawił pomysł pierwszej edycji ogólnokrajowej debaty archiwalnej, która miałaby odbyć się w Poznaniu. Celem debaty miałoby być ukonkretnienie polskiej archiwistyki, czyli wypracowanie jednego modelu działań, definicji i wdrożeń. Do debaty zaproszone zostałyby także osoby z tych instytucji, które nie są kojarzone przede wszystkim z archiwistyką.
Henryk Niestrój (NAC) w referacie pt. "Prawo autorskie w archiwum" omówił zawiłe i skomplikowane meandry prawa autorskiego, z których archiwiści zdali sobie sprawę dopiero wtedy, gdy zaczęto udostępniać skany zasobu w Internecie, np. w serwisie www.szukajwarchiwach.pl lub na Fb. Prelegent odniósł się do wielości interpretacji prawa dozwolonego użytku (prywatnego i publicznego), prawa cytatu, a także problemu dzieł osieroconych, których rejestrację nakazuje dyrektywa europejska ? są to dzieła, do których prawa autorskie posiadają osoby nieznane lub zaginione, i co do których przeprowadzono ich staranne poszukiwania. Na koniec H. Niestrój polecił strony internetowe, na które warto zajrzeć: www.prawoautorskie.gov.pl
www.creativecommons.pl ,
www.koed.org.pl ,
www.prawokultury.pl /
Filip Kwiatek (NinA) przedstawił prezentację pt. "Archiwum NinA - stan obecny i perspektywy rozwoju", w której na początku krótko omówił zasób archiwum NInA, na które składa się ponad 5700 jednostek nośników, zawierających prawie 22 tysiące materiałów. Do archiwum Narodowego Instytutu Audiowizualnego trafiają materiały będące rezultatem rejestracji rozmaitych wydarzeń (koncertów, festiwali, filmów), digitalizacji (programy MKiDN, zasób własny) oraz udostępniania (zakup licencji i kolekcji). Opracowanie materiałów opiera się na dedykowanej aplikacji SAM ? System Archiwizacji Multimediów, a ich udostępnienie ma miejsce za pośrednictwem portalu NINATEKA.
Piotr Goździak (Uniwersytet Szczeciński) przedstawił temat: "Izba Pamięci Pogoni Szczecin jako archiwum społeczne" - to miejsce gromadzenia materiałów i pamiątek dotyczących tego zachodniopomorskiego klubu. Dotychczas zebrano m.in. puchary, zdjęcia, wycinki z gazet, proporczyki, plakaty, programy meczowe czy karty piłkarzy, a ważną częścią zbiorów Izby stanowi spuścizna wybitnego działacza "Pogoni" Floriana Krygiera. Archiwum społeczne rozumiane jest w tym przypadku jako miejsce, w którym także kibice drużyny - cały czas - będą mogli przekazywać swoje materiały dotyczące portowców. Archiwum to niewątpliwie potrzebuje energicznych działań promocyjnych, a także wyjaśnienia sytuacji prawnej zbiorów, szczególnie praw autorskich.
Kolejne wystąpienie to "Opracowywania fotografii - teoria a praktyka w NAC", a jego autorem był Maciej Parzniewski (NAC). Temat omówiono na przykładzie opracowania Archiwum fotograficznego Lecha Zielaskowskiego. Opierało się ono na wytycznych NDAP oraz wewnętrznej instrukcji, która obowiązuje w NAC. Przeprowadzono kolejne etapy prac: spis fotografii z natury (przekazano je do archiwum bez ewidencji), klasyfikację i systematyzację (wirtualnie), inwentaryzację i indeksowanie w systemie ZEUS. Prace nad zespołem nie są zakończone, gdyż odnaleziono jeszcze dopływ, który należy dołączyć do zasadniczej części materiałów i opracować.
Referatem zamykającym część konferencyjną VIII Zjazdu było wystąpienie Magdaleny Hartwig (NAC): "Didaskalia fotografii, czyli rzeczowy wymiar zdjęć jako źródło wiedzy przy opracowaniu archiwalnym w kontekście digitalizacji". Warstwa materialna fotografii (badania nad tym problemem zapoczątkowała M. Wróblewska z Instytutu Historii Sztuki UW) stanowi niezwykle ciekawe źródło danych, pokazujące kontekst fotografii. Często jest to niestety niewidoczne, gdyż rzadko pokazuje się fotografie w ich oryginalnej postaci - są powiększone, wykadrowane, zmienione. Autorka omówiła na przykładach z zasobu NAC najważniejsze, najczęściej spotykane elementy warstwy materialnej fotografii, na które warto zwrócić uwagę w trakcie opracowywania: informacje tekstowe (np. na rewersie), ramki i podkłady, stemple atelier, fotografów, informacje graficzne, rozmaite techniki selekcji obrazu (szparowanie, retusz, fotomontaż, kadrowanie).
To była ostania prezentacja, zaplanowane wystąpienia M. Biniaś-Szkopek i Ł. Karolewskiego nie odbyły się, z powodu nieobecności prelegentów.
W dyskusji poruszano wiele tematów związanych z wystąpieniami, pojawiały się też liczne wątki poboczne. W. Woźniak odniósł się do kwestii zdefiniowania "archiwisty cyfrowego" i przypomniał swoją definicję archiwistyki cyfrowej, jako dziedziny archiwalnej zajmującej się digitalizacją, dostarczaniem narzędzi teleinformatycznych dla archiwów, publikacją online opisów zasobu i skanów, dokumentem elektronicznym, a także bezpiecznym przechowywaniem danych cyfrowych. Są to więc zakresy działań, które powinien objąć swymi kompetencjami archiwista cyfrowy.
M. Hartwig, dopowiadając rozważania H. Staszewskiej o archiwozofach stwierdziła, że ciekawe badania odnoszące się do archiwum jako fenomenu kultury prowadzone są w Instytucie Historii Sztuki UW oraz w Fundacji Archeologia Fotografii.
Czy potrzebujemy debaty archiwalnej w formie, jaką zaproponował Michał? Czy może reaktywujmy iFAR jako miejsce debaty, i w tym kontekście promujmy forum (pojawił się też pomysł, już kiedyś rozważany, aby stworzyć nowych dział, np. galerię fotografii czy wydzielone podforum z ogłoszeniami o pracę).
Rozmawialiśmy też o wartościowaniu, szczególnie w kontekście wystąpienia F. Kwiatka i zasobu NinA: czy są tam materiały archiwalne, w jaki sposób są gromadzone, wg jakich kryteriów (a może bez kryteriów?), czy potrzebne są nowe kryteria selekcji i czy archiwa potrzebują kwalifikatorów materiałów? I jak to się dzieje, ze jakieś materiały stają się archiwalnymi?
Od połowy obrad w spotkaniu uczestniczył Rafał Magryś, i w trakcie dyskusji zaproponował, aby sformalizować środowisko związane z iFAR poprzez założenie stowarzyszenia. W wyniku głosowania zebrani poparli propozycję - zakładamy stowarzyszenie :)
Drugi dzień Zjazdu iFAR to warsztaty z ZoSIA oraz z systemu eDok, opracowanego w Centralnym Ośrodku Informatyki MSW, a służącego do elektronicznego zarządzania dokumentami w urzędzie. Zwiedziliśmy też NAC (Centralne Repozytorium Cyfrowe rulez :)) i tu uwaga na marginesie: budowa Centralnego Archiwum Narodowego w Warszawie (czy jak to nazwiemy) powinna być absolutnym priorytetem inwestycyjnym władz archiwalnych w najbliższym czasie!!!
Jak zwykle Zjazd iFAR to okazja do spotkań, rozmów, wymiany doświadczeń, nawiązywania nowych znajomości, planowania nowych przedsięwzięć, trochę też ponarzekania...
Dziękujemy NAC za gościnność i za organizację (szczególnie Maciejowi i Justynie) :)
-
A można by coś bliżej na temat idei Centralnego Archiwum Narodowego?
-
Zapraszam do nowego wątku
http://www.ifar.pl/index.php/topic,2707.msg16810/topicseen.html#msg16810
-
Szanowni,
Ja również dziękuję za przybycie wszystkim tym którym sprawy archiwistyki i IFAR leżą na sercu.
Dziękuję za gościnę NAC, panu dyrektorowi NAC dr Wojciechowi Woźniakowi z umożliwienie Zjazdu i pomoc w organizacji.
Dziękuję oczywiście również Maciejowi i Justynie :)...
Doszliśmy do ciekawych wniosków co dalej z naszym Forum będziemy je wkrótce realizować :)...
Jeszcze raz dziękuję!
P.S. A ma ktoś fotki? :)
-
fotki ma Hania i Justyna
-
Haniu, Justyno... podeślijcie plisss :)...
-
Po południu wrzucę na forum,
H
-
Super :)
RM
-
A oto fotki z obrad (dzięki, Dawidzie :)).
-
W imieniu Dyrektora NAC i swoim ja również dziękuję wszystkim zaangażowanym w VIII Zjazd Uczestników i Sympatyków IFAR, a przede wszystkim:
- COI za zorganizowanie warsztatów e-Dok
- Dawidowi za piękne zdjęcia!
- Hani za relację!
- wszystkim referentom!
- Rafałowi!
- pracownikom Oddziału Informacji i Zasobów Cyfrowych NAC z Justyną na czele za pomoc w organizacji
- oraz wszystkim przybyłym do NAC, było nam miło was gościć :)
-
(...) i w trakcie dyskusji zaproponował, aby sformalizować środowisko związane z iFAR poprzez założenie stowarzyszenia. W wyniku głosowania zebrani poparli propozycję - zakładamy stowarzyszenie :)
Stowarzyszenie IFAR już działa - i to w bardzo egzotycznej lokalizacji ;) :
http://ilot.edu.pl/spotkanie-czlonkow-stowarzyszenia-ifar-w-zhuhai/
-
Rozumiem, że archiwiści bujają w obłokach, i stąd ten IFAR.
-
ja nie bujam, nie mogę, zabrania mi lekarz pracy, maks. 3 metry, zero obłoków...
-
coś wiadomo czy spotkanie będzie w tym roku?
IX Zjazd?
może przy tej okazji zrobić jeden dzień na rzecz Stowarzyszenia?
-
no właśnie kiedy kolejny zjazd