IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Metodyka Archiwalna => Wątek zaczęty przez: Hanna Staszewska w Październik 27, 2009,
-
Zapraszam do dyskusji w nowym wątku.
Bolek pyta:
Kto wymyślił tak absurdalny pomysł rozdzielenia akt Rad Narodowych i obsługujących je Urzędów Gmin? Poza tym można by podać dla porządku którym wykazem akt posługiwać się dla ostatecznej systematyzacji. W wypadku gdyby połączono ponownie te akta odpadł by problem dublowania nazw zespołów w obrębie jednego archiwum, co dla ewidencji też przecież ma znaczenie.
-
Według mnie: oczywiście razem.
Parę lat temu opracowałem kilka takich zespołów i po zapoznaniu się z materiałami archiwalnymi, dziejami ustrojowymi oraz aktami prawnymi sam dziwiłem się, dlaczego są dwa osobne zespoły, skoro tak naprawdę to był jeden organizm, jedno archiwum, w dodatku jak słusznie pisze Bolek, obsługiwany przez Urząd Gminy. Dzięki temu można by uniknąć wielu nieporozumień.
Ale, jak pokazuje analiza SEZAM-u na stronach Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych (http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/sezam.php?l=&binary=&operator=and&mode=search&zesp1=urz%B1d%20gminy&zesp2=rada%20narodowa&f=0) zwolennicy łączenia wcale nie stoją na straconej pozycji, ponieważ wspólne zespoły dla rady i urzędu znalazłem w Białymstoku, Łomży, Łodzi, Przemyślu, Gorzowie Wielkopolskim, Grodzisku Mazowieckim, Wrocławiu, Zielonej Górze i Wilkowie. Brawa dla tych archiwów i szkoda tylko, że nie jest jednolicie w całym kraju...
-
Widzę, że temat powraca ;D
Zobaczcie ten wątek (http://www.ifar.nac.gov.pl/index.php?topic=185.) z 2005 r.
-
Witam. Ale dla legalistów potrzebny musi być papier. Co z tego, że ja scalę takie zespoły skoro mój adwersarz wyciągnie mi pismo, że tak nakazano sporządzać osobne protokoły z kontroli Biur Rad Narodowych w latach 80-tych. Automatycznie spowodowało to odrębność tych akt i tworzenie osobnych zespołów w momencie przejmowania akt do archiwum. I tak się koło zamyka.
-
Pierwsze słyszę, żeby kryterium wyodrębniania zespołu był fakt, iż nadzór pisał 2 osobne protokoły kontroli (jeśli dobrze rozumiem, bo jest to argument dosyć zdumiewający). :o
-
kryterium wyodrębniania zespołu był fakt, iż nadzór pisał 2 osobne protokoły kontroli
Mimo braku uniformów i środków przymusu bezpośredniego na wyposażeniu, wielka jest siła sprawcza nadzoru archiwalnego ;D
Cóż, sam kiedyś widziałem protokół z kontroli nieistniejącego archiwum zakładowego ...
-
Pierwsze słyszę, żeby kryterium wyodrębniania zespołu był fakt, iż nadzór pisał 2 osobne protokoły
Dla mnie to też nie jest argument. Ale ponieważ szans na przeforsowanie swojego stanowiska nie mam, daruję sobie bezowocne szarpanie. I gratuluję tym co się udało. :)