Teraz pytanie, skoro przy 171 w uwagach jest, że dotyczy "deklaracji rozliczeniowych", to dla mnie są to właśnie te wszystkie RCA, DRA itd., bo jak nie te to jakie? Pod 170 natomiast ZUA, ZWUA, ZNCA, bo to są zgłoszenia i wyrejestrowania. Tylko pytanie jakie dokumenty wtedy lądują pod 3234?
Ja kojarzę to Tak: 1 jako symbol klasyfikacyjny dedykowane jest sprawom kadrowym, a deklaracje ZUA, ZWUA powstają przy nawiązywaniu/ustaniu stosunku pracy i są to dokumenty które informują ZUS jedynie o powstaniu/ustaniu obowiązku ubezpieczenia. To że firma zgłosiła nie przesądza o płatności składek.
Deklaracje RSA, RCA RZA, RPA dokumentują wyliczone i należne kwoty od pracownika na poszczególne ubezpieczenia społeczne. Deklaracje te są sporządzane na podstawie list płac - dlatego ja im przypisuję klasę III rzędu - rozliczanie płac i wynagrodzeń, tym samym nadając im taką samą kategorię archiwalną co dokumentacji płacowej.
A do tego na podstawie tych deklaracji często udzielamy różnych sprostowań/korekt na wniosek ZUS
Odwołujemy się tutaj do przykładowego wykazu akt ale mnie akurat obowiązuje rozporządzenie z 18 stycznia 2011 roku, gdzie te kategorie są dużo wyższe przynajmniej w tej części finansowej
Akurat dla mnie ciekawa dyskusja, bo do tej pory nie było żadnego problemu z brakowaniem dokumentacji deklaracji zusowskich typu DRA, RCA po 5-10 latach.
Kiedyś Moja Pani z Archiwum Państwowego zwróciła mi uwagę że obecnie AP sprawdza wnioski do prakowania jedynie pod kątem czy w danym spisie nie ma dokumentacji archiwalnej lub takiej, która by ją interesowała z innego powodu. Cała odpowiedzialność od 2011 za niszczenie pozostałych rzeczy odpowiada kierownik jednostki, który składa oświadczenie że dokumentacja straciła wartość użytkową.