IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: inka w Grudzień 14, 2015,
-
Witam, mam pytanie co do przyjmowanie uchwał i sesji rady gminy nie kadencjami, tylko co roku. Czy jest jakiś przepis mówiący, że należy przyjmować tylko kadencjami?
-
Przyjmujemy rocznie, a nie kadencyjnie, nie ma takiego przepisu o przyjmowaniu kadencyjnym.
-
Dzięki za odpowiedź. do tej pory przyjmowano kadencyjnie, jednak ze względu na brak miejsca na stanowisku pracy chcę przyjąć rocznie.
Zastanawiam się tylko, czy jeśli numeracja uchwał w ramach kadencji jest ciągła, to wszystkie uchwały muszą być w układzie koło siebie? Przyjmowane co roku będą miały układ według lat, a nie według wykazu.
I tak jeśli kadencja zaczęła się w 2011 roku to przyjmuję uchwały nr 1-50, w kolejnym roku nr 51-100. Z tym, że i tak numer uchwały jest łamany przez rok. Wspomnę tylko, że prowadzony do tej pory był wspólny zbiór sesji, uchwał i protokołów komisji.
-
Rejestr uchwał jeden ciągły przez 4 lata, a spis spraw dzielony na każdy rok oddzielnie
-
Uchwały, projekty uchwał, protokoły numerowane są kadencyjnie. W związku z tym przekazuję całą dokumentację z działalności rady zawsze po zakończeniu kadencji, czyli co 4 lata.
-
Znajoma z innego urzędu po kontroli AP miała zalecenia, aby przyjmować kadencyjnie, więc też tak zrobię. Trudno, wydział musi znaleźć miejsce u siebie.
-
Witam, mam kilka wątpliwości co do archiwizacji sesji rady gminy. Mianowicie, sama sesja jak wiadomo nie składa się tylko z protokołu i uchwał, tylko tez przestawione są na niej bieżące sprawy czyli wszelka korespondencja. Wiadomo jak jest to korespondencja dla której w jrwa jest symbol to problemu nie ma a co np. z :
A) wszelkimi zaproszeniami, kartkami świątecznymi, podziękowaniami jak to zarchiwizować bo nie wyobrażam sobie aby to znajdować się pod sesja tylko z tego powodu że było o tym mówione
b) z dokumentami które są do rady przekazywane np. do wiadomości są to często ksera nie dekretowane na pracownika biura rady a tematyka to np. godziny otwarcia aptek, czy harmonogram odstrzału jakiejś zwierzyny czy protokoły z komisji zewnętrznych - oczyszczalnia ścieków, które w całości są w ochronie środowiska a do rady tylko wycinek protokoły przychodzi i często jest to ksero. Może pod 0124 -ORGANIZACJA INNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH NIŻ JEDNOSTKI ZALEŻNE OD GMINY
c) interpelacje posłów - w starej instrukcji był na to symbol lecz w tej z 2011 nic takiego nie znalazłam wiec co pod sesje ?
wiadomo że to są rzeczy które gdzieś trzeba zarchiwizować pod jakiś symbolem z jrwa ale nie jestem zwolennikiem robienia śmietnika z sesji która jest kategoria A
-
A) zaproszenia, kartki świąteczne, podziękowania traktowałabym jako Bc
b) z dokumentami które są do rady przekazywane np. do wiadomości są to często ksera - tym bardziej
c) interpelacje posłów - w nowym są interpelacje radnych, wnioski pozostałych obywateli pod symbolem 152
-
Witam, mam pytanie odnośnie porządkowania sesji, a mianowicie o układ jaki się nadaje. Tzn. czy układacie je chronologicznie według dat - zaczynając od zawiadomienie na pierwszym miejscu i następnie pisma do jednostek,
czy może w ten sposób:
- protokół na samym początku teczki wraz listami obecności a za nim jako załączniki co jest też odzwierciedleniem treść protokołu kolejno:
- zawiadomienie o sesji,
- następnie są pisma do komórek lub jednostek a pod nimi odpowiedzi,
- później projekty uchwał,
- na samym końcu są pisma już po sesji wysyłane do np. RIO i pod nimi stosowne uchwały
- na końcu teczki już pozostałe pisma które były poruszane na sesji
Czyli układ nadany zgodnie z protokołem i zawiadomieniem na sesję.
Natomiast patrząc po tym, co jest w archiwum układ był zupełnie inny czyli:
- protokół wraz z listą obecności
- uchwały po sesji
- wszystkie pisma z zewnątrz które były przedstawiane na sesji w wolnych głosach
- później dopiero jest zawiadomienie i pisma do komórek czy jednostek wraz z odpowiedziami
- projekty uchwał
- na samym końcu na natomiast znajdują się pisma wysyłane po sesji np. do RIO
Jestem już zdezorientowana jaki w końcu ma być prawidłowy układ. Będę wdzięczna za pomoc
-
Pierwszy sposób układania dokumentów jest bardziej logiczny.
-
Piszę pod tym wątkiem. Chodzi mi o to czy w teczkach z dokumentacją dot. sesji rady gminy (symbol 0002) należy stosować spisy spraw. I w jaki sposób miałyby być prowadzone?
-
witam jak oznaczacie strone tytułową hasła "sesje rady gminy" wytwórcą zawartości teczki jest rada miejska czy urząd miejski?
-
Znajoma z innego urzędu po kontroli AP miała zalecenia, aby przyjmować kadencyjnie, więc też tak zrobię. Trudno, wydział musi znaleźć miejsce u siebie.
czy jak kadencja kończy się w tym samym roku, co zaczyna nowa, to macie osobne spisy spraw dla kadencji czy tworzycie podsprawę? (podteczkę)