Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Archiwa Zakładowe / Odp: 0161 Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Leksandra dnia Marzec 22, 2024, »
w instrukcji archiwalnej z 18 stycznia 2011 roku jest napisane, że §10 ust 2 jest napisane,że "komórki organizacyjne przekazują dokumentację do archiwum zakładowego ...." więc raczej pan do biura a nie biuro do pana, Archiwista może przyjść do działu sprawdzić czy jest wszystko ok.
Poza tym jak archiwum zakłądowe przekazuje do Archiwum Państwowego, to też troszczy się o logistykę.
22
Metodyka Archiwalna / Odp: deklaracje rozliczeniowe ZUS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Leksandra dnia Marzec 22, 2024, »

Teraz pytanie, skoro przy 171 w uwagach jest, że dotyczy "deklaracji rozliczeniowych", to dla mnie są to właśnie te wszystkie RCA, DRA itd., bo jak nie te to jakie? Pod 170 natomiast ZUA, ZWUA, ZNCA, bo to są zgłoszenia i wyrejestrowania. Tylko pytanie jakie dokumenty wtedy lądują pod 3234?
Ja kojarzę to Tak: 1 jako symbol klasyfikacyjny dedykowane jest sprawom kadrowym, a deklaracje ZUA, ZWUA powstają przy nawiązywaniu/ustaniu stosunku pracy i są to dokumenty które informują ZUS jedynie o powstaniu/ustaniu obowiązku ubezpieczenia. To że firma zgłosiła nie przesądza o płatności składek.
Deklaracje RSA, RCA RZA, RPA dokumentują wyliczone i należne kwoty od pracownika na poszczególne ubezpieczenia społeczne. Deklaracje te są sporządzane na podstawie list płac - dlatego ja im przypisuję klasę III rzędu - rozliczanie płac i wynagrodzeń, tym samym nadając im taką samą kategorię archiwalną co dokumentacji płacowej.

A do tego na podstawie tych deklaracji często udzielamy różnych sprostowań/korekt na wniosek ZUS
Odwołujemy się tutaj do przykładowego wykazu akt ale mnie akurat obowiązuje rozporządzenie z 18 stycznia 2011 roku, gdzie te kategorie są dużo wyższe przynajmniej w tej części finansowej

Akurat dla mnie ciekawa dyskusja, bo do tej pory nie było żadnego problemu z brakowaniem dokumentacji deklaracji zusowskich typu DRA, RCA po 5-10 latach.


Kiedyś Moja Pani z Archiwum Państwowego zwróciła mi uwagę że obecnie AP sprawdza wnioski do prakowania jedynie pod kątem czy w danym spisie nie ma dokumentacji archiwalnej lub takiej, która by ją interesowała z innego powodu. Cała odpowiedzialność od 2011 za niszczenie pozostałych rzeczy odpowiada kierownik jednostki, który składa oświadczenie że dokumentacja straciła wartość użytkową.
23
Archiwa Zakładowe / Odp: 0161 Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marta88 dnia Marzec 22, 2024, »
Dziękuję za odpowiedzi i opinie...
Tak, instrukcję znam, podpierałam się zakresem obowiązków archiwisty wynikającym z niej (instrukcji) w argumentacji swojego stanowiska... - (teoretycznie) wszyscy pracownicy mają obowiązek zapoznać się z nią.
Akurat stanowisko mojego kierownika jest OK.
Chciałam poznać "zwyczaje" w innych jednostkach...
Pozdrawiam :)
24
Metodyka Archiwalna / Odp: deklaracje rozliczeniowe ZUS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Marzec 22, 2024, »
W projekcie NDAP jest:
   17         Ubezpieczenia osobowe i opieka zdrowotna      
      170         Zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego   B10   
      171         Obsługa ubezpieczenia społecznego   B5   w tym deklaracje rozliczeniowe dla ZUS
      172         Dowody uprawnień do zasiłków   B5   
   ....   
323         Rozliczenia płac i wynagrodzeń      
         3230      Dokumentacja płac i potrąceń z płac   B5   
         3231      Listy płac   B10   jak w klasie 1140
         3232      Kartoteki wynagrodzeń   B10   
         3233      Deklaracje podatkowe i rozliczenia podatku dochodowego   B5   
         3234      Rozliczenia składek na ubezpieczenie społeczne   B10   jak w klasie 1140

Teraz pytanie, skoro przy 171 w uwagach jest, że dotyczy "deklaracji rozliczeniowych", to dla mnie są to właśnie te wszystkie RCA, DRA itd., bo jak nie te to jakie? Pod 170 natomiast ZUA, ZWUA, ZNCA, bo to są zgłoszenia i wyrejestrowania. Tylko pytanie jakie dokumenty wtedy lądują pod 3234?

Akurat dla mnie ciekawa dyskusja, bo do tej pory nie było żadnego problemu z brakowaniem dokumentacji deklaracji zusowskich typu DRA, RCA po 5-10 latach.
25
Archiwa Zakładowe / Odp: 0161 Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czarny1986 dnia Marzec 22, 2024, »
Witam,
Moje pytanie dotyczy praktycznego, fizycznego przekazywania dokumentacji do AZ (składnicy akt).
W jednym dziale są paniusie, które uważają, że to archiwista ma obowiązek przenosić ich zarchiwizowane pudła do magazynu (bo już i tak łaskę zrobiły, że zarchiwizowały akta swoich spraw).
Jak to odbywa się w Waszych jednostkach?

Jak już przygotowały to był dla nich nie lada wyczyn ;) tak Jak już zostało zauważone. Zależy od jednostki w głównej pracy sam noszę, na jednym zleceniu jak jest więcej to mi przynoszą podobnie jak i na drugim zleceniu. Jednak myślę, że dla kobiety to nie najlepsze rozwiązanie żeby musiała nosić. Dlatego tutaj należy forsować transport do magazynu np. przez pracownika gospodarczego (a jeżeli takiego nie ma to przez pracowników komórki organizacyjnej)
pozdrawiam
26
Metodyka Archiwalna / Odp: deklaracje rozliczeniowe ZUS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Leksandra dnia Marzec 22, 2024, »
Ja interpretuje to tak:
w klasie 171 kat B5- obsługa ubezpieczenia społecznego - gromadzi się deklaracje ZUS ZUA i ZZA (zgłoszenia pracownika do ZUS,  oraz ZWUA wyrejestrowanie z ubezpieczenia

w klasie 3234 kat B10 deklaracje RSA, RCA RZA, RPA oraz zbiorówki wszystkich imiennych- DRA

Przy tym te pierwsze w wykazie z 2011 roku posiadają kat B 10 (dokumenty wytworzone do 2019 r) więc chyba nic złego się nie stało, że zostały wybrakowane, aczkolwiek ja zawsze namawiam żeby te dokumenty trzymać w aktach osobowych.

Te drugie natomiast 3224, w wykazie z 18 stycznia 2011 (i wcześniej też) mają 50-letni okres przechowywania jak listy płac (też te powstałe do 2019)

Ja też  pamiętam czasy gdy w majestacie prawa niszczyło się listy płac najpierw po 12 latach, później po 20, gdyby się zachowały jak pisze Barsa, wielu ludziom żyłoby się lepiej, więc zawsze doradzam ostrożność. :)
27
Archiwa Zakładowe / Odp: 0161 Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Marzec 22, 2024, »
Odeślij do instrukcji. Powinno być coś w stylu, że archiwista odpowiada za przyjmowanie dokumentacji, czyli nadanie sygnatur itd. a nie transport ;) Plus na pewno jest, że przekazanie musi odbywać się w porozumieniu z archiwistą.

W rzeczywistości jest różnie, w zależności od tego kto jest naszym szefem lub kierownika całej jednostki. Spotykam się z tym, że to archiwista zwoził sobie akta do archiwum (mało tego czasem je porządkował), ale to wypaczenie instrukcji. W większości przypadków jest tak, że archiwista uzgadnia z komórka termin przekazania i osoby z danej komórki dostarczają te dokumenty do archiwum.
28
Archiwa Zakładowe / Odp: 0161 Przekazywanie dokumentacji do składnicy akt
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marta88 dnia Marzec 22, 2024, »
Witam,
Moje pytanie dotyczy praktycznego, fizycznego przekazywania dokumentacji do AZ (składnicy akt).
W jednym dziale są paniusie, które uważają, że to archiwista ma obowiązek przenosić ich zarchiwizowane pudła do magazynu (bo już i tak łaskę zrobiły, że zarchiwizowały akta swoich spraw).
Jak to odbywa się w Waszych jednostkach?
29
Archiwa Zakładowe / Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Marzec 22, 2024, »
Tylko jest niestety niektóre JRWA są bardzo rozbudowane i wątpię, że archiwista, który przejmie te dokumentacje "po latach" zawsze będzie wiedział z czego wynikała zmiana JRWA... Dla mnie lepiej dać tę wyższą kategorie i tyle, albo jak zrobiłem napisać do AP, mamy "papier" i robimy według niego.
30
Archiwa Zakładowe / Odp: Akta osobowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Marzec 22, 2024, »
Jest już też część "E" ;)

W części A nie układam chronologicznie, a raczej rzeczowo (np. podanie, kwestionariusz, dokumenty ze szkoły, z byłych zatrudnień itd.), bo ma to sensowniejszy wtedy układ i AP zgadzają się na to. Żeby na dokumentach były zawsze daty wpływu to układ chronologiczny miały sens w części A, jednak rzadko tak jest... więc układ chronologiczny tam w mojej ocenie wprowadziłby "zamieszanie".

Po za tym ABC weszło jakoś w latach 70, nie pamiętam dokładnie. Wcześniej "było, jak było" :) Po za tym nawet jak już było ABC to często w aktach dołączane są wnioski urlopowe, jakieś inne dokumenty, które nie powinny tam być, ale jako, że są materiałem archiwalnych nie można ich usunąć i wtedy trzeba indywidualnie ustalić z AP co robimy w takich przypadkach :D
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10