Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Archiwa Zakładowe / Odp: archiwizacja akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KasiaKatarzyna dnia Dzisiaj o 03:31 pm »
tak znam zasady archiwizowania, ale akt osobowych nigdy nie przyjmowałam i zastanawiałam się czy traktuje się je inaczej. Bardzo dziękuje za odpowiedź.
2
Archiwa Zakładowe / Odp: archiwizacja akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czarny1986 dnia Dzisiaj o 10:44 am »
Witam,
Czy ktoś z was orientuje się jak archiwizować akta osobowe?

Witam,
Pytanie nieco ogóle. Ale domyślam się, że chodzi o specyfikę tych akt? Jak rozumiem zna Pani podstawowe zasady archiwizowania dokumentacji na poziomie archiwum bieżącego. Jeżeli tak to w kwestii samych akt osobowych to należy je archiwizować z podziałem na poszczególnych pracowników (1 pozycja w spisie to jeden pracownik). Tak jak były prowadzone w dziale kadr z podziałem na cześć ABCD. Moje AP nie miało nic przeciwko stosowaniu spisów zdawczo-odbiorczych akt osobowych ale nie jest to warunek konieczny. Wystarczą zwykłe. Spis ułożony alfabetycznie (przy dużej ilości to znacznie ułatwi szukanie). Przyjmuje je na osobnych spisach (bez innego rodzaju dokumentacji) i dodatkowo dziele ze względu na czas zatrudnienia i wynikający z tego czas przechowywania BE-10 (osoby zatrudnione po 1 stycznia 2019) i BE-50 (dla osób zatrudnionych przed 1 stycznia 2019)
pozdrawiam
3
Archiwa Zakładowe / Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Leksandra dnia Wczoraj o 03:15 pm »
Witam :)
U mnie stosuje się tak: Te zaświadczenia, o których Pani pisze 123 są wydawane przez pracowników prowadzących sprawy kadrowe i mają kategorie B5, natomiast zaświadczenia do ZUS na druku Rp-7 są sporządzane na podstawie list płac w komórce finansów i są zakwalifikowane jako "Dokumentacja płac i potrąceń z płac" i też mają kategorię B5 - rzeczywiście są to różne zaświadczenia.
Ja uważam, że zaświadczenia te powinny być wpinane do akt osobowych. W sytuacjach gdy ludzie przeliczają sobie emerytury, albo gdy ZUS ma jakieś wątpliwości wraca się do nich i dobrze wiedzieć co się napisało. Ja ich nie niszczę.
123 z B10 chyba trochę jest na wyrost ale lepiej dłużej niż krócej :)
4
Archiwa Zakładowe / archiwizacja akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KasiaKatarzyna dnia Wczoraj o 12:30 pm »
Witam,
Czy ktoś z was orientuje się jak archiwizować akta osobowe?
5
Archiwa Zakładowe / Odp: dokumentacja medyczna archiwizacja i brakowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiekp dnia Kwiecień 28, 2024, »
Witam,
chciałbym dopytać o podstawę prawne okresu przechowywania dla deklaracji o zaszczepieniu się (lub odmowie) przeciw COVID19. Dodam, ze w instytucji funkcjonuje jednostka wewnętrzna jako podmiot leczniczy. Czy istnieje akt niższego rzędu wobec Ustawy o prawach pacjenta, który szczegółowo określił  ten okres?
6
Archiwa Zakładowe / Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Claud dnia Kwiecień 26, 2024, »
Też mieliśmy podobny dylemat. Teoretycznie druk ERP -7 ma w tytule ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU, jednak jest on przygotowany np. w celu uzyskania przez kogoś renty. Stąd był dylemat czy nie ma być to hasło - u nas:
173 Emerytury i renty (w tym raport informacyjny przekazany ZUS), kat. B10
Problem właśnie w tej różnicy kategorii archiwalnej.

7
Metodyka Archiwalna / Odp: archiwizacja w systemie EZD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tomekp dnia Kwiecień 26, 2024, »
Mam pytanie - nie chcę zakładać nowego tematu - przejąłem archiwum po pracowniku co przeszedł na emeryturę i nie robił nic w archiwum w EZD - jakie uprawnienia musi posiadać archiwista oraz pracownik aby można było "włączyć" check box'y do archiwizacji - na dziś nie mogę uzyskać takich informacji, a musiałbym już coś zarchiwizować.
8
Archiwa Zakładowe / nr sprawy - wniosek byłego zleceniobiorcy o kserokopię umowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Claud dnia Kwiecień 26, 2024, »
Witam,
mam pytanko, jaki nr sprawy powinna nadać kadrowa, która otrzymała od byłego już pracownika, pracującego na umowę zlecenie wniosek o wydanie kserokopii umów zlecenie?
9
Archiwa Zakładowe / Odp: Plany pracy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dominika1985 dnia Kwiecień 26, 2024, »
Rozumiem, dziękuję bardzo. Miłego dnia  :D
10
Archiwa Zakładowe / Odp: Lokal archiwum - przestrzeń na dokumentację pracowniczą
« Ostatnia wiadomość wysłana przez peter7712 dnia Kwiecień 25, 2024, »
Jeżeli podlegacie pod AP to pewnie macie instrukcję archiwalną.
 Raczej w każdej był zapis że nie mogą być przechowywane rzeczy nie będące na stanie archiwum. Ja już w innej branży aktualnie, ale pamiętam że wystarczyło żeby kierownictwo przekonać że nie można dołożyć magazynu do archiwum.
Strony: [1] 2 3 ... 10