IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: Dominika1985 w Luty 08, 2024,
-
Bardzo proszę o rozwianie wątpliwości. Jak jest ze znakiem pisma. Czy powinno się dodawać numer sprawy ze spisu spraw po symbolu z jrwa? Pytam ponieważ jedne działy to praktykują, a inne nie. Oraz czy wymagane są inicjały osoby prowadzącej sprawę na końcu znaku?
-
Witam,
dokumentację tworząca sprawy co do zasady powinno oznaczyć się numerem sprawy. Co do inicjałów to jest to kwestia opcjonalna. Te kwestie reguluje Instrukcja Kancelaryjna.
pozdrawiam
-
Tak szczerze to po prostu zobacz jak masz w instrukcji kancelaryjnej. Różnie ten znak pisma może być robiony, z kropkami, z myślnikami...
Co do inicjałów, to nigdy nie spotkałem sie z tym, że były obligatoryjne. Mogą występować ale nie muszą, trochę jak z numerem kolejnego pisma w sprawie.
Co do numeru sprawy to odpisałaś jak to wygląda "klasycznie", po symbolu jest pisany numer sprawy wynikający ze spisu spraw.
-
W IK nie mamy nic o inicjałach, a znak oddzielać kropkami. I jeszcze jedno pytanie- w spisie spraw rejestruje się tylko sprawę, a nie każde pismo?
-
Tylko sprawę. Jeżeli jest obszerna sprawa niektórzy tworzą rejestr pism do niej ale to nie jest wymagane.
-
Dziękuję bardzo za pomoc, pozdrawiam :)
-
Bardzo proszę o rozwianie wątpliwości. Jak jest ze znakiem pisma. Czy powinno się dodawać numer sprawy ze spisu spraw po symbolu z jrwa? Pytam ponieważ jedne działy to praktykują, a inne nie.
Każde pismo wchodzące do akt sprawy należy oznaczyć jej znakiem. Znak sprawy zawiera cztery elementy - symbol komórki merytorycznej, symbol z JRWA, nr kolejny sprawy ze spisu spraw i rok kalendarzowy wszczęcia sprawy.
Oraz czy wymagane są inicjały osoby prowadzącej sprawę na końcu znaku?
Inicjały nie są wymagane, natomiast można je umieścić za znakiem sprawy. De facto za znakiem sprawy można umieszczać dowolne elementy, np. inicjały, nr kolejny pisma w sprawie itp.