IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Metodyka Archiwalna => Wątek zaczęty przez: siostra w Grudzień 14, 2016,

Tytuł: kancelaria biskupia
Wiadomość wysłana przez: siostra w Grudzień 14, 2016,
Szczęść Boże
Mam problem. Porządkuję obecnie zespół akt jednego z biskupów. Mój problem polega na tym że jest to zespół złożony. W jego skład wchodzi spuścizna i dwie kancelarie. W związku z tym mam pytanie jak ułożyć schemat takiego zespołu? Czy są jakieś wskazówki do porządkowania kancelarii biskupich? Czy można kancelarię włożyć w schemat spuścizny? Proszę o pomoc
Tytuł: Odp: kancelaria biskupia
Wiadomość wysłana przez: Filip Kwiatek w Grudzień 15, 2016,
Mamy na forum jakiegoś archiwistę kościelnego? Jeśli się nie znajdzie, to może warto skontaktować się ze Stowarzyszeniem Archiwistów Kościelnych http://www.sak.net.pl/
Tytuł: Odp: kancelaria biskupia
Wiadomość wysłana przez: Anna Laszuk w Grudzień 15, 2016,
Można zacząć od kontaktu z Ośrodkiem Archiwów, Bibliotek i Muzeów Kościelnych http://www.kul.pl/osrodek-archiwow-bibliotek-i-muzeow-koscielnych,art_168.html
lub od zapoznania się z książką Julii Dziwoki, Kancelaria Kurii Diecezjalnych Kościoła Rzymskokatolickiego w II Rzeczpospolitej (Częstochowa 2013) i podaną w niej bibliografią.
Tytuł: Odp: kancelaria biskupia
Wiadomość wysłana przez: Filip Kwiatek w Grudzień 19, 2016,
I jeszcze podobna tematyka pod tym linkiem https://www.kul.pl/files/166/kurie.pdf
Tytuł: Odp: kancelaria biskupia
Wiadomość wysłana przez: luke w Grudzień 19, 2016,
Proste wyszukiwanie w BazHumie dało takie wyniki:

http://www.bazhum.pl/bib/search/results/?generalQuery=kancelaria+biskupa

http://www.bazhum.pl/bib/search/results/?generalQuery=kancelaria+biskupia

http://www.bazhum.pl/bib/search/results/?generalQuery=archiwum+biskupa

http://www.bazhum.pl/bib/article/15860/