IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Silva rerum... => Wątek zaczęty przez: Grzegorz Gałęzowski w Październik 13, 2009,

Tytuł: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Gałęzowski w Październik 13, 2009,
Niedawno natrafiłem na ciekawy przykład w jaki sposób można oszczędzać papier w biurze. Zamiast wyrzucać niepotrzebne wydruki, można je przerobić na coś bardziej pożytecznego.
Japońscy konstruktorzy wymyślili niszczarkę do papieru, dzięki której każda zużyta kartka papieru będzie miała drugą szansę i zostanie przerobiona na papier toaletowy. Szkoda że takich urządzeń nie było w czasach PRL-u.

W tamtym rejonie świata coraz więcej firm produkujących niszczarki, wprowadza teraz taką funkcję. Wydajność jest na poziomie 2 rolki papieru na godzinę. Niestety cena urządzenia wykracza poza możliwości AP.

(http://www.lublin.ap.gov.pl/gsgalezowski/niszczarka.jpg)
Źródło: http://www.hometone.org/entry/eco-chic-toilet-paper-making-shredder-ensures-no-paper-goes-waste
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Hanna Staszewska w Październik 13, 2009,
Jeśli chodzi o archiwa widzę spore możliwości, jeśli chodzi o oszczędzanie papieru, i to bez zakupu wskazanych przez Grzegorza gadżetów :)

Należy przede wszystkim ograniczyć drukowanie obowiązkowych egzemplarzy inwentarzy, kart zespołów, spisów zespołów itd...

Czyli zmienić przepisy!!!
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Gałęzowski w Październik 14, 2009,
Czy są już poczynione odpowiednie przygotowania do zmiany przepisów?
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Hanna Staszewska w Październik 14, 2009,
Są poczynione...
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: nikodem.b w Październik 14, 2009,
A ja
PROTESTUJĘ!!!   PROTESTUJĘ!!!   PROTESTUJĘ!!!
Jeszcze nie tak dawno Pan Woźniak obiecał mi:
Cytuj
I proszę się nie niepokoić, że archiwa w szczególności, a administracja publiczna w ogólności, nie znajdą jednak sposobu by umożliwić Panu korzystanie z pomocy w ich tradycyjnej (papierowej) postaci
Stokroć wolę inwentarz w tradycyjnej, papierowej postaci niż elektroniczne "pomoce", w których, jak to ma miejsce w Archiwum zatrudniającym Panią Hannę, sygnatura w jednym i tym samym zespole akt potrafi kilka razy rozpoczynać się od numeru 1 :'( :'( :'(
Tym razem już nieźle wkurzony
NIKodem



Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Hanna Staszewska w Październik 14, 2009,
NIKodemie...
Obecność kilku takich samych sygnatur w inwentarzu nie ma nic wspólnego z jego postacią zewnętrzną (tzn. czy to inwentarz papierowy, czy w formie elektronicznej). Taka praktyka była dosyć powszechna w archiwach w odniesieniu do dużych zespołów, składających się z różnego rodzaju dokumentacji, tj. w jednym zespole jest dokumentacja aktowa, mapy, dokumenty staropolskie i każdy z tych rodzajów zaczyna się odrębną sygnaturą od 1. W efekcie rzeczywiście archiwa posiadają inwentarze, które posiadają kilka ciągów sygnatur od 1. Dotyczy to np. dużych zespołów akt miast.
Ale powtarzam:
Nie ma to nic wspólnego z formą inwentarza.
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: nikodem.b w Październik 15, 2009,
A to może w ramach ochrony lasów, miast wypisywać farmazony, wziąć ołówek do ręki i przesygnować to i owo? Cóż za oszczędność papieru - rewersy się nie marnują, użytkownik zadowolony - brak stresu przyczynia się do redukcji zużycia papieru toaletowego...
A może inaczej. Ponieważ "lasy krzyczą" archiwa państwowe w ogóle rezygnują z papierowych rewersów, zgłoszeń użytkownika, inwentarzy, spisów, przewodników, nie realizują żadnych zleceń na uwierzytelnione kserokopie, w ogóle redukują zatrudnienie do jednego archiwisty, który odbiera papierową korespondencję i od razu przerabia ją na papier toaletowy, papier sprzedaje z zyskiem użytkownikom, którzy korzystają z pełnej samoobsługi - wertują, fotografują...Bajka!
Jak zawsze złośliwy
NIKodem
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Bolek w Październik 15, 2009,
Jeśli chodzi o archiwa widzę spore możliwości, jeśli chodzi o oszczędzanie papieru, i to bez zakupu wskazanych przez Grzegorza gadżetów :)

Należy przede wszystkim ograniczyć drukowanie obowiązkowych egzemplarzy inwentarzy, kart zespołów, spisów zespołów itd...
A zwłaszcza całych inwentarzy jako załączników do protokołów z komisji metodycznej. :(
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Agent Orange w Październik 15, 2009,
Jak zawsze złośliwy?
Chyba jak zawsze chamski i prymitywny. I po co sie wcinasz Nikuś jak jak zwykle nie wiesz o co chodzi?
Tytuł: Odp: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: nikodem.b w Październik 15, 2009,
A, powitać, powitać! Skoro już udowodniłeś Agenciku, że znasz słówka na "p" i "ch", to teraz w sposób kulturalny i uczony napisz o co o co chodzi...
Twój, jak to bosko ująłeś, Nikuś
Tytuł: Oszczędność papieru w biurze ;)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Gałęzowski w Październik 16, 2009,
W zakresie technologicznym, ten bardziej rozwinięty świat może czekać taka oto przyszłość:

http://www.youtube.com/watch?v=_BzUPJfVAoU&feature=related

lub

http://www.vimeo.com/3807133

Zamiast papieru, e-papier:

http://www.youtube.com/watch?v=gRJcidp7iiI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oq_2LiTxhls
http://www.youtube.com/watch?v=gVEsIp0BicE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=n5u3axLhMqE

dla tych co jednak wolą tradycyjne rozwiązania, to chyba te będzie najlepsze:
http://www.youtube.com/watch?v=5xQAqQGpvbs&feature=related