IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Na temat iFAR => Wątek zaczęty przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 02, 2011,

Tytuł: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 02, 2011,
Szanowni,

Przez kilka ostatnich dni nasze forum nie działało. Kryje się za tym fakt iż nadchodzi czas zmian - pora trochę zmienić i przebudować formułę naszego Forum kierując je w stronę rozbudowy zawartości zakresu działania. Zaczynam od przeniesienia forum do nowej domeny ifar.pl, wkrótce nastąpi upgrade mechanizmów forum do wyższych wersji oraz... mam nadzieję Was wkrótce miło zaskoczyć :)...

Pozdrawiam i przepraszam za utrudnienia,

Admin :)

P.S. Proszę o ew. uwagi o napotkanych problemach
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 14, 2011,
Szanowni,

Przepraszam za opóźnienia jednak mamy właśnie wnikliwą kontrolę z NDAP. Sądzę, że zamiany o których wspominałem wprowadzę w ciągu najbliższych 2 tygodni.

Pozdrawiam,

Rafał
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 17, 2011,
Przedłużono kontrolę o kolejne dni. Nie mogłem nawet pojechać na konfrontacje do Torunia tylko udzielam odpowiedzi na jakieś pytania :/... no ale to offtopic - w każdym razie na zmiany na forum musimy poczekać... ale jak głosi moje motto: cierpliwość jest cnotą mam nadzieję, że forumowicze wybaczą :)...
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Choniawko w Listopad 18, 2011,
Czy przedmiotem kontroli są także relacje NAC - użytkownicy.
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Robert w Listopad 18, 2011,
Na wstępie - szkoda... kilka referatów z Konfrontacji wypadło, ale i tak mam nadzwyczaj pozytywne wrażenia.

Co do zmian forumowych, przy okazji V Zjazdu pojawiła się propozycja (o ile pamiętam to w czasie pierwszego spotkania przy naleśnikach  :) ) zaproszenia do współtworzenia tego miejsca dodatkowo do każdego z działów np. osoby ze środowisk akademickich. Czy te zmiany również podążą w tym kierunku?
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 19, 2011,
Witajcie,

Taki jest plan :)

Pozdrawiam,

Rafał
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Aleksander Korolewicz w Marzec 22, 2012,
Faktycznie czas zmian.
http://cpi.mswia.gov.pl/portal/cpi/626/4222/Zespol_CPI_wzmocniony.html

Wypada pogratulować, a w każdym razie na pewno życzyć powodzenia. Rafale - POWODZENIA.

I pytanie. Co z tym forum?

Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Marzec 22, 2012,
Dziękuję za gratulacje i życzenia - przydadzą się :)

Co do forum - będzie trwać - przecież archiwa a przez to i archiwistyka mają trwać wiecznie, więc wiecznie będą problemy (jak mawia Hania) "do roztrząsania" :)

Pozdrawiam,

Rafał
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Michał Serdyński w Październik 13, 2014,
nie chcę zakładać nowego wątku...
może to moje przeoczenie, ale nie mogę się dopatrzeć...
gdzie jest możliwość edycji własnej notki?  :-\
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: sirsilis w Październik 13, 2014,
http://www.ifar.pl/index.php/topic,124.0.html

nie ma niestety takiej opcji...
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Michał Serdyński w Grudzień 05, 2014,
ponawiam swoje zapytanie, czy będzie możliwość edycji własnych postów?

PROPOZYCJA
aby zweryfikować logowania psozczególnych użytkowników i ew. zmienić moderatorów (tych którzy już długoooo są nieobecni)
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: sirsilis w Grudzień 05, 2014,
popieram
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Maciej Zdunek w Grudzień 08, 2014,
ponawiam swoje zapytanie, czy będzie możliwość edycji własnych postów?
A nie ma takiej opcji? A przynajmniej ja mam (załączam obrazek)
Cytuj
PROPOZYCJA
aby zweryfikować logowania psozczególnych użytkowników
Co masz na myśli?
Cytuj
i ew. zmienić moderatorów (tych którzy już długoooo są nieobecni)
Moderatorów można zmienić, chociaż pewnie trudno będzie znaleźć następców.
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Grudzień 08, 2014,
Szanowni,

Zmiany powoli idą - pewnie będzie coś w Święta. Póki co trzeba dobrze przygotować, żeby nie stracić danych, użytkowników etc.
Co zaś się tyczy edytowania postów była swego czasu na ten temat dyskusja, ja wciąż uważam, że to zły pomysł.
A moderatorzy - jeśli mamy propozycję innych  osób które mogą wspomóc Forum - chętnie dołączę ich do moderacji...

Pozdrawiam,

Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: sirsilis w Grudzień 09, 2014,
ale możliwość edytowania to jest standard na forach...
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Michał Serdyński w Grudzień 09, 2014,
jak za szybko coś napiszę i chlapnę to chociaż mógłbym poprawić literówkę, albo własną myśl, a tak...
to muszę dodać post pod postem
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Grudzień 10, 2014,
Witam,

Niestety kiedyś mieliśmy sytuacje, w których dyskutanci zmieniali swoje wypowiedzi aby tylko dyskusję 'wygrać, wycofać się z niewygodnych argumentów etc.
Jeśli nasze Forum dorosło do edytowania postów nie widzę przeciwwskazań do zmian ;)....

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Grudzień 23, 2014,
Ani Ty ani nikt nie moderuje działu silva rerum, więc chociaż może tam daj możliwość edycji (jeśli to technicznie możliwe), albo tam zrób kogoś moderatorem? Jestem też póki co przeciwnikiem możliwości edytowania, ale czasem zdarzają się babole w postach które mógłby poprawić choćby moderator. Pisanie do Ciebie o poprawę postów na silva rerum ma mniej wiecej taki sam sens jak w ogóle liczenie na jakielkowiek zmiany na ifar. Chętnych na bycie moderatorem będziesz mieć zatrzęsienie, wystarczy to ogłosić.
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Grudzień 23, 2014,
Witaj,

No dyskusja nabiera rumieńców :)... Bardzo chętnie ogłoszę taki konkurs. Tylko coś wydaje mi się, że będzie tysiące kandydatur...

RM

P.S. Oczywiście jest to technicznie możliwe jeśli mamy takie przekonanie.
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Michał Serdyński w Listopad 20, 2015,
Pewne wątki poruszone rok temu, zostały przypomniane na tegorocznym zjeździe. Zatem w myśl słów "nic o nas bez nas", drodzy iFARowicze, zwłaszcza Ci aktywni, a nie obecni w Toruniu, zachęcamy do Waszych komentarzy i pomysłów. Debatę czas zacząć.  ;)
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: jacek_k w Listopad 23, 2015,
Chciałem zapytać - może nie do końca w tym miejscu - jaki status prawny forum, a dokładnie czy jest jakaś zależność między IFAR a NAC i kto de iure jest właścicielem? Jeśli mogę wiedzieć oczywiście?
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: sirsilis w Listopad 23, 2015,
może tak jakiś cms zamiast klasycznego forum???
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Listopad 23, 2015,
Zatem w myśl słów "nic o nas bez nas", drodzy iFARowicze, zwłaszcza Ci aktywni, a nie obecni w Toruniu, zachęcamy do Waszych komentarzy i pomysłów. Debatę czas zacząć.  ;)

Jaja sobie robisz?  :)
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 23, 2015,
Chciałem zapytać - może nie do końca w tym miejscu - jaki status prawny forum, a dokładnie czy jest jakaś zależność między IFAR a NAC i kto de iure jest właścicielem? Jeśli mogę wiedzieć oczywiście?

Istnieje pomysł przekształcenia forum w Fundację, co było omawiane w Toruniu. W obecnej chwili forum jest opłacane (domena, koszt miejsca na serwerze) i utrzymywane przez admina forum.
NAC uczestniczy w konferencjach i dyskusjach organizowanych przez IFAR ze względu na tematykę przede wszystkim cyfrową.

pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Listopad 23, 2015,
może tak jakiś cms zamiast klasycznego forum???

no to właśnie pkt. na slajdzie - portal, tylko tam trzeba wrzucać artykuły. Jak rozumiem mamy moce przerobowe żeby pisać? ;)

Pozdrawiam,


Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: sirsilis w Listopad 26, 2015,
gdyby  byla taka mozliwosc to bylo znalazlo paru chetnych... mysle ze i ja moglbym nauczyc pisac i cos napisac
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Grudzień 03, 2015,
Myślę że zmiany dotyczące samego forum mamy już za sobą, zorganizowanie kolejnego zjazdu wydaje się oczywiste, więc zapytam jeszcze tylko - czym właściwie ma zajmować się fundacja?
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Grudzień 03, 2015,
Witam,

Taka forma ułatwia chociażby pozyskiwanie patronatów, czy dofinansowań - np. w tym roku były 2 czy 3 propozycje dofinansowania (catering, noclegi dla prelegentów) lecz ze względu na brak formy prawnej trudno było je skonkludować. O kosztach utrzymania forum już nie wspominam...

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Anna Sobczak w Grudzień 03, 2015,
Niestety kiedyś mieliśmy sytuacje, w których dyskutanci zmieniali swoje wypowiedzi aby tylko dyskusję 'wygrać, wycofać się z niewygodnych argumentów etc.
pozdrawiam

A może jest jakaś wersja oprogramowania dla forum z zapisywaniem i upublicznianiem historii zmian? Coś podobnego działa na FB.

A odnośnie innych zmian
1. Portal: nie wiem, czy jest potrzeba zakładania - kto pisałby artykuły, kto by je później recenzował/oceniał, żeby został utrzymany jakiś poziom? Fakt profesjonalnego portalu archiwalnego jeszcze nie mamy w Polsce.
2. Media społecznościowe:
- dobrze byłoby, gdyby można było dzielić się automatycznie postami z IFAR w mediach społecznościowych, chociaż w tych głównych.
- zakładanie profili dla forum: wydaje mi się zbędne. Z łatwością można śledzić nowości na forum korzystając ze strony forum.
3. Aplikacja na urządzenia mobilne: kiedyś wątek był już poruszany i powstała pierwsza aplikacja
4. Fundacja: potrzebna, rozwijanie i pozyskiwanie partnerów i sponsorów pozwoli utrzymać, to co już jest i dalej się rozwijać.
5. Moderatorzy: określenie zadań.
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Grudzień 06, 2015,
Witam,

Taka forma ułatwia chociażby pozyskiwanie patronatów, czy dofinansowań - np. w tym roku były 2 czy 3 propozycje dofinansowania (catering, noclegi dla prelegentów) lecz ze względu na brak formy prawnej trudno było je skonkludować. O kosztach utrzymania forum już nie wspominam...

Pozdrawiam,

Chodziło mi o to jakie są cele utworzenia takiej fundacji - oprócz utrzymywania forum i organizowania zjazdów  :)
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Grudzień 06, 2015,
Cele będą w statucie - który się powoli przygotowuje...

- jakby były jakieś pomysły to też chętnie się przyjmie do realizacji.

Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Anna Sobczak w Grudzień 06, 2015,
Organizacja szkoleń, warsztatów, promocja archiwistyki?
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Rafał Rufus Magryś w Grudzień 06, 2015,
o właśnie! i dalej m.in. dalej działalność wydawnicza etc...
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: muniekdm w Grudzień 07, 2015,
Myślę, że jak powstanie fundacja to warto połączyć siły z grupą archiwista24 na fb. Przynajmniej w kwestiach wydawniczych.  :)

Kwestią, którą chciałbym poruszyć są nasze zjazdy. Mam wrażenie, że od pewnego czasu spotykamy się w tym samym, wąskim gronie, chociaż sporo jest osób udzielających się na forum. Chciałbym aby w naszych zjazdach uczestniczyli archiwiści zakładowi, którzy tutaj są bardzo aktywni. W tej kwestii potrzeba zmian.
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: sirsilis w Grudzień 08, 2015,
a czemu z A24??? czemu mamy wszystko centralizować??? czemu mamy łączyć siły???, czemu nie może być różnorodności???
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: muniekdm w Grudzień 08, 2015,
Może być różnorodność. Tylko wspólnie zawsze łatwiej coś osiągnąć. Jeśli mamy potencjał, aby działać samodzielnie to ok.  :)
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Anna Sobczak w Grudzień 11, 2015,
Badania naukowe (najlepiej takie, które będą próbowały rozwiązać jakiś realny problem)
Stypendia na staże
Organizacja staży
Wymiana dla archiwistów - pobyty w innych archiwach
Działalność zarobkowa i społeczna (akcje wolontariatowe)
Tytuł: Odp: Czas zmian
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Czerwiec 13, 2016,
Jak się mają plany utworzenia fundacji?