IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: archiwumUM w Lipiec 18, 2019,

Tytuł: dokumentacja - reorganizacja podmiotu
Wiadomość wysłana przez: archiwumUM w Lipiec 18, 2019,
Mam pytanie dotyczące przepisów z rozdziału 4 Instrukcji kancelaryjnej z 2011.
Nastąpiła u nas częściowa reorganizacja - z istniejącego Wydziału Ogólno-Organizacyjnego (BO) wydzielony został Referat Oświaty, Zdrowia i Spraw Społecznych (ZO). U mnie sytuacja wyglądała tak, że naczelnik BO został kierownikiem tego nowego referatu ZO, a w BO w tym samym dniu został wybrany nowy naczelnik.
W rozdziale 4, par. 64, pkt. 2 czytamy, że kierownik komórki zreorganizowanej przekazuje kierownikowi nowej komórki dokumentację spraw niezakończonych pod protokołem. A potem nowa komórka ma zarejestrować ponownie pod nowymi znakami. I co zrobić w tym moim przypadku? Kto ma być przekazującym - czy już ten nowy naczelnik? A jeszcze ciekawe - dokumentacja znajduje się fizycznie nadal w tym samym pomieszczeniu, ponieważ "nowy" kierownik ZO nie zmienił miejsca urzędowania.
Tytuł: Odp: dokumentacja - reorganizacja podmiotu
Wiadomość wysłana przez: Rovan w Lipiec 19, 2019,
Cytuj
Kto ma być przekazującym - czy już ten nowy naczelnik?
Moim zdaniem tak. Na logikę przekazuje ten, kto w dniu przekazania pełni funkcję naczelnika zreorganizowanej komórki (BO).

Fizyczna lokalizacja dokumentacji nie ma znaczenia - Sprawy niezakończone przejęte przez nową komórkę (ZO) muszą zostać przez nią ponownie zarejestrowane.
Tytuł: Odp: dokumentacja - reorganizacja podmiotu
Wiadomość wysłana przez: archiwumUM w Lipiec 19, 2019,
Czyli naczelnik BO przekazuje - na protokole - dokumentację kierownikowi ZO (pomimo tego, że ten wcześniej sam był naczelnikiem tegoż BO). Przekazanie następuje po objęciu przez niego stanowiska.