Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Archiwa Zakładowe / Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kadrowa dnia Dzisiaj o 08:58 am »
Też mieliśmy podobny dylemat. Teoretycznie druk ERP -7 ma w tytule ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU, jednak jest on przygotowany np. w celu uzyskania przez kogoś renty. Stąd był dylemat czy nie ma być to hasło - u nas:
173 Emerytury i renty (w tym raport informacyjny przekazany ZUS), kat. B10
Problem właśnie w tej różnicy kategorii archiwalnej.

I jak rozwialiście te wątpliwości ??

U mnie zanim przyszłam do pracy to wszystko umieszczali właśnie w klasie 123. Ale teraz zaczęli robić porządki w papierach, a ja nie mam doświadczenia w takiej dokumentacji i ciężko mi im coś doradzić. Dopiero poznaję dokumentację i na bieżąco rodzą się różne problemy :) Choć uważam, że to nie powinno być razem zaarchiwizowane :)
Tak jak napisała Leksandra, obecnie odkąd rozpoczęłam pracę, w klasie 123 znajdują się tylko zaświadczenia wydawane przeze mnie jako komórkę kadrową jak sama nazwa wskazuje o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na prośbę pracownika.
Do tej pory odkąd pracuję nie mieliśmy formularzy ZUS RP-7 stąd moje wątpliwości :)
2
Metodyka Archiwalna / Odp: Wydawanie decyzji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kadrowa dnia Dzisiaj o 08:20 am »
Myślę, że tak, bo to wszystko dotyczy kontroli ASF, a w klasie JRWA dotyczącego tego zagadnienia mamy w kolumnie "Uszczegółowienie hasła klasyfikacyjnego" wpisane, że ta konkretna klasa może zawierać "Protokoły kontroli, wnioski, decyzje, zalecenia, korespondencja z podmiotami".
Oczywiście jedną sztukę decyzji odkładamy do teczki, którą mamy utworzoną na same decyzje :)

Ciężko mi z takimi decyzjami jak się nie ma doświadczenia  ::)

Barsa, dziękuję za odzew  ;)
3
Metodyka Archiwalna / Odp: Wydawanie decyzji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Wczoraj o 04:33 pm »
Zależy.... w mojej ocenie od tego czy to wszystko o czym piszesz mieści się w jednym symbolu z JRWA, jak tak to jedna sprawa.
4
Metodyka Archiwalna / Wydawanie decyzji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kadrowa dnia Wczoraj o 03:26 pm »
Mamy sytuację, że pracownik był na kontroli zastał nieprawidłowości, które opisał w protokole i wszczyna postępowanie administracyjne o usunięciu nieprawidłowości, a potem wydaje decyzję na ten temat - wiadomo, że postępowanie i decyzja dostaną ten sam numer sprawy oraz ewentualne odwołania od tej decyzji.
Kolejnym krokiem będzie wydanie kolejnego postępowania administracyjnego i kolejnej decyzji o karze za te nieprawidłowości. Czy to kolejne postępowanie dostanie ten sam numer sprawy, które ma to pierwsze ?? ( Według mnie tak, bo to ciągle dotyczy tego samego protokołu i tych samych nieprawidłowości).
Dobrze rozumuję ?
Pomocy  :(
5
Archiwa Zakładowe / ZDJĘCIA PRACOWNIKÓW - archiwizacja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aleksandra dnia Maj 02, 2024, »
Witajcie,
w naszej organizacji odbyły się wybory na doradców ds X. Na potrzeby wyborów zgromadzone zostały dokumenty, w tym zdjęcia kandydatów. Czy zgromadzona dokumentacja może zostać w całości zarchiwizowana? Czy zdjęcia kandydatów również podlegają archiwizacji? Nadmieniam, że wśród osób którzy złożyli oferty są również osoby z którymi rozwiązano umowę o pracę.
6
Archiwa Zakładowe / Odp: archiwizacja akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KasiaKatarzyna dnia Kwiecień 30, 2024, »
tak znam zasady archiwizowania, ale akt osobowych nigdy nie przyjmowałam i zastanawiałam się czy traktuje się je inaczej. Bardzo dziękuje za odpowiedź.
7
Archiwa Zakładowe / Odp: archiwizacja akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czarny1986 dnia Kwiecień 30, 2024, »
Witam,
Czy ktoś z was orientuje się jak archiwizować akta osobowe?

Witam,
Pytanie nieco ogóle. Ale domyślam się, że chodzi o specyfikę tych akt? Jak rozumiem zna Pani podstawowe zasady archiwizowania dokumentacji na poziomie archiwum bieżącego. Jeżeli tak to w kwestii samych akt osobowych to należy je archiwizować z podziałem na poszczególnych pracowników (1 pozycja w spisie to jeden pracownik). Tak jak były prowadzone w dziale kadr z podziałem na cześć ABCD. Moje AP nie miało nic przeciwko stosowaniu spisów zdawczo-odbiorczych akt osobowych ale nie jest to warunek konieczny. Wystarczą zwykłe. Spis ułożony alfabetycznie (przy dużej ilości to znacznie ułatwi szukanie). Przyjmuje je na osobnych spisach (bez innego rodzaju dokumentacji) i dodatkowo dziele ze względu na czas zatrudnienia i wynikający z tego czas przechowywania BE-10 (osoby zatrudnione po 1 stycznia 2019) i BE-50 (dla osób zatrudnionych przed 1 stycznia 2019)
pozdrawiam
8
Archiwa Zakładowe / Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Leksandra dnia Kwiecień 29, 2024, »
Witam :)
U mnie stosuje się tak: Te zaświadczenia, o których Pani pisze 123 są wydawane przez pracowników prowadzących sprawy kadrowe i mają kategorie B5, natomiast zaświadczenia do ZUS na druku Rp-7 są sporządzane na podstawie list płac w komórce finansów i są zakwalifikowane jako "Dokumentacja płac i potrąceń z płac" i też mają kategorię B5 - rzeczywiście są to różne zaświadczenia.
Ja uważam, że zaświadczenia te powinny być wpinane do akt osobowych. W sytuacjach gdy ludzie przeliczają sobie emerytury, albo gdy ZUS ma jakieś wątpliwości wraca się do nich i dobrze wiedzieć co się napisało. Ja ich nie niszczę.
123 z B10 chyba trochę jest na wyrost ale lepiej dłużej niż krócej :)
9
Archiwa Zakładowe / archiwizacja akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KasiaKatarzyna dnia Kwiecień 29, 2024, »
Witam,
Czy ktoś z was orientuje się jak archiwizować akta osobowe?
10
Archiwa Zakładowe / Odp: dokumentacja medyczna archiwizacja i brakowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krzysiekp dnia Kwiecień 28, 2024, »
Witam,
chciałbym dopytać o podstawę prawne okresu przechowywania dla deklaracji o zaszczepieniu się (lub odmowie) przeciw COVID19. Dodam, ze w instytucji funkcjonuje jednostka wewnętrzna jako podmiot leczniczy. Czy istnieje akt niższego rzędu wobec Ustawy o prawach pacjenta, który szczegółowo określił  ten okres?
Strony: [1] 2 3 ... 10