Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Archiwa Zakładowe / Odp: teczki zbiorcze w Ośrodku Pomocy Społecznej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lejka dnia Wrzesień 29, 2022, »
Witam,
Dostałam zadanie w pracy zorganizowania składnicy akt. Interesuje mnie czy ktoś zakładał kiedyś teczki zbiorcze dla klientów OPS? Mamy Instrukcję kancelaryjną, mamy JRWA- jest tam wskazane które sprawy mają być w tej teczce, nie wiem jednak jak numerować te teczki (w jakiej kolejności spisać klientów)

  "513- Teczki zbiorcze wnioskodawców świadczeń pomocy społecznej: dla każdego wnioskodawcy (rodziny lub osoby fizycznej)można prowadzić teczkę zbiorczą na akta spraw zarejestrowanych przy klasach od 5100 do 5106 i od 5110 do 5115 i 5120-5124"

U nas to wyglada tak, że jak jest spis i pole tytuł teczki to jest najpierw hasłowo (bez nr pozycji) Teczki zbiorcze na dokumentację dotyczącą wnioskodawców i świadczeń rodzinnych i pod tym pod numerami pozycji: imię i nazwisko osoby, ktora pobierała świadczenie i funkcjonują takie skróty np na zasiłek rodzinny ZR, na fundusz alimentacyjny FA, świadczenie rodzicielskie ŚR i jak masz pozycję z imieniem i nazwiskiem to obok tego wymieniamy jakie wszystkie świadczenia ta osoba pobiera np: Kowalski Jan, ZR19/20, FA19/20 no a fizycznie jest to koszulka albo dwie spięte z wnioskami i decyzjami i wkładają nam je do segregatorów ale każda koszulka odpowiada 1 pozycji w spisie.
2
Archiwa Zakładowe / Program "Czyste Powietrze" kwalifikacja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lejka dnia Wrzesień 29, 2022, »
Osoby, które W Ośrodkach Pomocy Społecznej obsługują sprawy związane programem ?Czyste Powietrze? pod jaki numer z jednolitego rzeczowego wykazu akt kwalifikuje się u was te sprawy?
3
Archiwa Zakładowe / Koperty dowodowe- dowody plastikowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez UMarchiwum dnia Wrzesień 29, 2022, »
Może ktoś z Was porządkował koperty dowodowe (zgony)  w których znajdowały się już dowody plastikowe, a sama koperta dowodowa podlega kategorii A. Co robicie z dowodem plastikowym- zostawiacie w tej samej teczce czy pakujecie w  oddzielną bezkwasową kopertę?
4
Archiwa Zakładowe / Odp: Spisy na brakowanie w Ośrodku Pomocy Społecznej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarcinP dnia Wrzesień 29, 2022, »
W spisach dokumentacji niearchiwalnej, które stanowią podstawę przeprowadzenia brakowania lub ekspertyzy, stosuję zasadę zamieszczania każdej teczki aktowej (jednostki kancelaryjnej) w ramach osobnej pozycji spisu. Wyjątkiem są sytuacje, gdy jedna sprawa była prowadzona np. w ramach 2 tomów - wówczas taką sprawę zamieszczam w jednej pozycji. Jeżeli miałbym 1500 teczek dot. osób korzystających z opieki społecznej w ramach jednego symbolu (5220), wówczas mój spis miałby 1500 pozycji, a w komórce dot. tytułu teczki, obok hasła klasyfikacyjnego, zamieściłbym na pewno imię i nazwisko osoby, której teczka dotyczy.
5
Archiwa Zakładowe / Odp: wnioski o dodatek inny niż węglowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archiwumUM dnia Wrzesień 29, 2022, »
Ja mogę tylko powiedzieć, że po konsultacji z Archiwum Państwowym u nas został wprowadzony symbol pod hasłem Dopłaty do źródeł ogrzewania, gdzie rozwiązało to problem tego, że po dodatku węglowym może być znowu inny dodatek i znowu nowy symbol musiałby być, a tak jest hasło zbierające te wszystkie dodatki. To rozwiązanie ma też oczywiście mankamenty...
OK, rozumiem. U mnie AP rozszerza RWA tylko w wyjątkowych przypadkach, gdy pojawia się jakieś nowe zadanie dla gminy. I tu można by to uznać właśnie jako podstawę roozszrzenia. Dziękuję za podpowiedź i działam dalej.
6
Archiwa Zakładowe / Odp: wnioski o dodatek inny niż węglowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lejka dnia Wrzesień 28, 2022, »
Ja mogę tylko powiedzieć, że po konsultacji z Archiwum Państwowym u nas został wprowadzony symbol pod hasłem Dopłaty do źródeł ogrzewania, gdzie rozwiązało to problem tego, że po dodatku węglowym może być znowu inny dodatek i znowu nowy symbol musiałby być, a tak jest hasło zbierające te wszystkie dodatki. To rozwiązanie ma też oczywiście mankamenty...
7
Archiwa Zakładowe / Odp: Spisy na brakowanie w Ośrodku Pomocy Społecznej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lejka dnia Wrzesień 28, 2022, »
Czytając zalecenia ze strony archiwa. gov dotyczące przygotowania wniosku i spisu na brakowanie (https://www.archiwa.gov.pl/poznaj/dla-instytucji-i-firm/zarzadzanie-dokumentacja/brakowanie-dokumentacji/) natknęłam się na taki zapis: ?7. W spisie dokumentacji niearchiwalnej, która ma podlegać brakowaniu lub ekspertyzie, teczki z aktami jednego rodzaju (o tym samym tytule) należy umieścić pod jedną pozycją.? ? nie do końca wiem jak to ma wyglądać, zwłaszcza w kontekście tej dokumentacji, która mam w swoim archiwum OPSu. Mam np. : teczki klientów pomocy społecznej (u nas znak 5220) i spis wygląda tak, ze mam w polu tytuł jednostki wymienione hasło (z jrwa)  : Teczki klientów pomocy społecznej, w tym: i pod tym mam potem wymienione  mam wymienione od imienia i nazwiska klienta 1500 pozycji. Prawie wszystkie do brakowania (niektóre wyłączone z brakowania przez dział). I jak to ma się do wcześniej wymienionego przeze mnie zapisu? Albo mam do brakowania Teczki zbiorcze na dokumentację dotyczącą wnioskodawców i świadczeń rodzinnych i na nie składa się teczka w której są różne świadczenia z zakresu świadczeń rodzinnych, też imię i nazwisko, ale przy tym wymieniony typ pobieranego świadczenia ( jedna osoba może pobierać kilka świadczeń dlatego są teczki zbiorcze). Mam również inne spisy dokumentacji np. dodatki mieszkaniowe gdzie w spisie  jedna pozycja to 1 segregator z 50 decyzjami w środku?. Przeglądałam przykłady spisów z kursów, ale nie do końca wiem jak i czy ten zapis (wymieniony powyżej) ma zastosowanie w moim przypadku. Bardzo chciałabym zobaczyć przykład, gdzie ten zapis ma zastosowanie.
Co do tego, jak ma wyglądać spis na brakowanie, jakim wzorem się posługiwać ? to już sobie wyjaśniłam (trochę inaczej wygląda wzór na stronie a trochę inaczej w archiwum, ale z czego innego to wynika). Pytanie wynikało z tego, że jestem jeszcze młodym, startującym pracownikiem, weszłam w trochę chaotyczne archiwum, gdzie pewne rzeczy były dla mnie nie do końca czytelne, a żaden kurs nie przygotuje nas dokładnie na to co zastaniemy, to już zależy jak się odnajdziemy ???? Pani Danuto, proszę wierzyć, niejeden kurs zrobiłam, w tym SAP,a archiwum w którym przyszło mi pracować nie jest łatwe, zwłaszcza dla kogoś kto zaczyna w tym zawodzie, ale da się ogarnąć jak się bardzo chce  ;)
Mam nadzieję, że teraz dobrze sprecyzowałam, o co mi chodzi
8
Archiwa Zakładowe / Odp: Zmiany w spisie - za grube teczki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aanna dnia Wrzesień 28, 2022, »
Dziękuję za odpowiedź.
9
Archiwa Zakładowe / Odp: Karty drogowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Weronika7 dnia Wrzesień 28, 2022, »
że to pomoże


http://www.czas-pracy.pl/artykul,1801,18377,ewidencja-czasu-pracy-kierowcy.html

http://www.czas-pracy.pl/artykul,1801,14564,ewidencja-czasu-pracy-kierowcow.html

Mam problem z: https://jazdaprawna.pl/zmiany-w-ewidencji-czasu-pracy-kierowcy-od-29-maja-2022-r/.

A w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o czasie pracy kierowców jest napisane:

"2. Ewidencję czasu pracy, o której mowa w ust. 1, pracodawca:

1) udostępnia kierowcy na jego wniosek;
2) przechowuje przez okres 3 lat po zakończeniu okresu nią objętego."

Ja to rozumiem tak jak napisałam w pierwszym poście, nie, że mam patrzeć na ustanie stosunku pracy.

Tylko proszę być wyrozumiałym. Wystarczy prosto napisać, czy mam rację w pierwszym poście, a nie wypisywać elaboraty o tym, jak to powinna coś umieć czy rozumieć. Jestem pomocą biurową. Nie mam nic wspólnego ze studiami w kierunku archiwistyki.
Strony: [1] 2 3 ... 10