IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: wiola w Czerwiec 25, 2019,

Tytuł: ekspertyza dokumentacji
Wiadomość wysłana przez: wiola w Czerwiec 25, 2019,
Witam,
Mam pytanie dotyczące przeprowadzenia ekspertyzy. Czy do właściwego miejscowo Archiwum Państwowego należy najpierw wystosować prośbę o przeprowadzenie ekspertyzy dokumentacji czy od razu wysłać wniosek o wydanie zgody na brakowanie kat. BE i to archiwum w odpowiedzi stwierdzi, że taką ekspertyzę przeprowadzi? Czy ktoś ma doświadczenie jak dokładnie taka ekspertyza wygląda? Czy przedstawiciel Archiwum przyjeżdża do jednostki celem oceny dokumentacji?
Tytuł: Odp: ekspertyza dokumentacji
Wiadomość wysłana przez: Danuta J. Samek w Czerwiec 25, 2019,
Dzień dobry, najprościej jest zadzwonić do Oddziału Archiwum Państwowego, pod które podlegacie, i zapytać, jaką mają praktykę pracy. I dostosować się. Pozdrawiam
djs  :)
Tytuł: Odp: ekspertyza dokumentacji
Wiadomość wysłana przez: Danutka w Czerwiec 26, 2019,
U mnie wygląda to w ten sposób że wysyłam wniosek o przeprowadzenie ekspertyzy z załączonym spisem dokumentacji. Archiwum wysyła mi odp., gdzie np. część pozycji ze spisu każą przekwalifikować na kat. A , a na resztę dają od razu zgodę na brakowanie.
Tylko raz (kiedy pierwszy raz składałam wniosek o ekspertyzę) przyjechała pani z archiwum i przeglądała dokumentację na miejscu. A później to już zawsze wystarczały im moje opisy zawartości teczek.
Być może jednak inne archiwa mają odmienny sposób załatwiania sprawy.
Tytuł: Odp: ekspertyza dokumentacji
Wiadomość wysłana przez: Dory w Czerwiec 26, 2019,
U mnie wygląda to w ten sposób że wysyłam wniosek o przeprowadzenie ekspertyzy z załączonym spisem dokumentacji. Archiwum wysyła mi odp., gdzie np. część pozycji ze spisu każą przekwalifikować na kat. A , a na resztę dają od razu zgodę na brakowanie.
Tylko raz (kiedy pierwszy raz składałam wniosek o ekspertyzę) przyjechała pani z archiwum i przeglądała dokumentację na miejscu. A później to już zawsze wystarczały im moje opisy zawartości teczek.
Być może jednak inne archiwa mają odmienny sposób załatwiania sprawy.
U mnie tak samo - pracuję w instytucie PAN.
Tytuł: Odp: ekspertyza dokumentacji
Wiadomość wysłana przez: Rovan w Czerwiec 26, 2019,
Ja po prostu sporządzam spis na brakowanie kat. BE i wraz z wnioskiem wysyłam do AP.
W odpowiedzi dostaję informację o planowanym terminie przeprowadzenia ekspertyzy.
W wyznaczonym dniu zjawia się pracownik AP i przegląda dokumenty.
Na koniec dostaję pisemna informację z AP ze wskazaniem, co mogę wybrakować a co mam przekwalifikować do kat. A.