konkurs w sądzie składa się z trzech etapów, pierwszy to weryfikacja dokumentów, drugi to sprawdzian praktyczny i trzeci rozmowa kwalifikacyjna. Ja startując ponad dwa lata temu w drugim etapie miałam test z ogólnej wiedzy archiwalnej oraz pismo do napisania, chyba to było zarządzenie sędziego i chodziło głównie o znajomość Worda. Z kolei do rozmowy kwalifikacyjnej należało się przygotować z podanych ustaw i były to ustawy: Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz Ustawa o pracownikach sądów i prokuratury.
Komisja dość szczegółowo pytała z tych ustaw.
Natomiast żeby dobrze się przygotować na pewno trzeba zajrzeć do następujących dokumentów:
- Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 grudnia 2018 r. w sprawie instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych.
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 marca 2004r. w sprawie przechowywania akt spraw sądowych oraz ich przekazywania do archiwów państwowych lub do zniszczenia.
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych
- Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 czerwca 2019r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej.
- Obwieszczenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 17 stycznia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej
Nie wiem czy czegoś nie pominęłam, ale te dokumenty po prostu znać
Powodzenia