Podstawą prawną dla akt z zakresu administracji i nadzoru będzie zarządzenie wprowadzające jwra i wykaz akt - bo to wykaz akt określa czy okres przechowywania upłynął czy nie.
Nie zgadzam się z twierdzeniem, iż nie ma obowiązku powoływania komisji do spraw brakowania w przypadku brakowania akt z zakresu administracji/nadzoru/księgowości - § 44 nie zawiera jakichkolwiek wyłączeń dla tego typu dokumentacji, co więcej stanowi, iż w przypadku brakowania akt spraw sądowych członkiem komisji powinien być sędzia - co świadczy o tym, iż ustawodawca przewidział, iż nie tylko akta sądowe będą brakowane, nie ma więcej tutaj mowy o jakimś przeoczeniu tej kwestii.
Co do wysyłania protokołu - po wejściu w życie rzeczonego skontaktowałem się z AP i uzyskałem informację, iż AP chce otrzymać tylko to co jest w rozporządzeniu z 2015 roku - natomiast protokoły musimy nadal sporządzać na swoje własne potrzeby, bo przepisy nam to nakazują - czyli protokół robimy sztuk jeden i po podpisaniu trafia ad acta.