Autor Wątek: Archiwum zakładowe w sądzie - przyjmowanie, udostępnianie, brakowanie  (Przeczytany 213829 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Nie, nie powinien. W przypadku gdy zadania z zakresu kadr/finansów wykonują pracownicy Waszego Sądu to winni się stosować do Waszego wykazu i ik, jeśli natomiast są pracownikami Sądu Okręgowego to do wykazu i ik tegoż Sądu.

Nie ma potrzeby wprowadzania zmian w wykazie tylko dlatego, iż sąd jest określany jaku "funkcjonalny", zwłaszcza iż, jak to w naszym kraju bywa, za kilka lat pewnie znowu coś pozmieniają/zlikwidują/utworzą.

Offline rkb

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 28
Sprawa dokumentacji b. RODK była poruszana od bardzo dawna w pismach Ministerstwa nie koniecznie kierowanych do archiwum, a raczej do samych RODK.

Pismo Dyrektora Departamentu Spraw Rodzinnych i Nieletnich z dnia 6.05.1998 r. (RN II 780/3/96) dotyczącego określenia kategorii i okresów przechowywania dokumentacji RODK.
Pismo Dyrektora Departamentu Organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości z dnia 12.12.2011 r. (DO-I 5002-6/11) dotyczącego postępowania z dokumentacją wytworzoną w RODK.

W tych pismach pojawia się kategoria B-20, ale tylko dla określonej kategorii dokumentacji

Offline trąbka

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 17
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
PS. Kogoś mocno poniosło z kategorią, po 10 latach już i tak nikt z pracowników OZSS tych akt nie używa

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Jak niszczycie stare pieczątki w Sądzie ?

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Z tego co widziałem to powołuje się komisję, komisja stwierdza, iż pieczątki nie są już do niczego potrzebne, robi się ich odciski na kartce papieru i dołącza do protokołu, aby było widać co poszło do zniszczenia, następnie, po "błogosławieństwie" Prezesa niszczy się rzeczone.

Oczywiście nie jest to zakres działania archiwisty.

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Dziękuję za odpowiedź, wiem że to nie należy do zadań archiwisty, ale mam to na stanie w archiwum i oczywiście ja muszę zrobić z tym porządek, wiecie jak to jest :p

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Zaczęłam dziś robić spis na brakowanie akt, sąd, wydział karny, rok 1989. Otóż na niektórych aktach widnieje kat. A. Jest ich dość sporo, teraz moje pytanie czy wszystkie akta z A zostawiać, pomimo tego że są to przeważnie sprawy o niepłacenie alimentów i np. o kradzież paszy. Czy dla kat. A zrobić odrębny spis ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2018, wysłana przez paniarchiwistka91 »

Offline trąbka

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 17
Zaczęłam dziś robić spis na brakowanie akt, sąd, wydział karny, rok 1989. Otóż na niektórych aktach widnieje kat. A. Jest ich dość sporo, teraz moje pytanie czy wszystkie akta z A zostawiać, pomimo tego że są to przeważnie sprawy o niepłacenie alimentów i np. o kradzież paszy. Czy dla kat. A zrobić odrębny spis ?
kat. A i B muszą być na osobnych spisach

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Hej :) Chciałabym się zapytać czy w zasobach Waszego archiwum znajdują się materiały Oddziału Finansowego, a mianowicie:

* Plany finansowe dochodów i wydatków budżetowych,
* Analizy. Bilanse,
* Sprawozdanie finansowe - roczne,
* Preliminarz dochodów i wydatków budżetowych,

i do jakiej kategorii archiwalnej są zakwalifikowane ?

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Wszystko powyższe powinno być ujęte w Waszym wykazie akt i tam winnaś szukać informacji.

Tak na "oko": zapewne sprawozdanie finansowe - roczne będą miały kat.A, całkiem możliwe, iż również plany finansowe/preliminarze. Analizy natomiast mogą być różne i różniste, podobnież jak bilanse, zależy więc czego rzeczone dotyczą.

Offline trąbka

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 17
Witam,
jak postępujecie z wnioskami wpływającymi do Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego, które zostały odrzucone z powodu braku podstaw? Często różni malkontenci piszą nieuzasadnione skargi, które nie zostają uwzględnione - nie wpisuje się ich nawet do Repertorium SD, nadając wyłącznie numer Ldz.
Zupełnie nie wiem jak zlikwidować to bagno pozostawione po moim poprzedniku.

Offline Archiwista08

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 19
Witam :)
Mam pytanie.
Jak przygotowujecie dokumenty Oddziału Finansowego do brakowania to we wniosku do AP jaką wpisujecie podstawę kwalifikowania dokumentacji?

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Jako podstawę wpisuję jednolity rzeczowy wykaz akt. trzeba podać zarządzenie, na podstawie którego został wprowadzony.

Offline trąbka

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 17
Witam, czy wiadomo coś więcej w sprawie grudniowego projektu Instrukcji Archiwalnej? Pies pogrzebany?

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Czy dostajecie pisma z wydziałów dotyczące ustalenia, czy toczyły się postępowania? Ja dostaję ostatnio tego dużo z cywilnego. Wskazałem, iż pisma te powinna rejestrować i przechowywać administracja. Teraz dziewczyny stwierdziły, a prezes wydał zarządzenie, że mam sam to rejestrować. Nie jestem do końca przekonany odo takiej praktyki.