Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe

Przyjmowanie akt do archiwum zakładowego - częstotlliwość przyjmowania

<< < (2/6) > >>

megi:
Bardzo ci dziekuje za proby zrozumienia i pomocy  :)
Dla mnie sprawa jest dosc prosta (od kilku lat pracuje w zawodzie, skonczylam archiwistyke, przeszlam przez archiwum panstwowe i prywatne), ale niestety prawnik komplikuje, bo na wszystko musi miec paragraf  ;) Ja niestety tez nie przypominam sobie odpowiedniego fragmentu ustawy/rozporzadzenia itp. dlatego mialam nadzieje, ze tu ktos cos bedzie wiedzial  :) Niestety to srodowisko tak ma ;) Wszystko musi miec odpowiedni paragraf :)
Instytucja, w ktorej pracuje dopiero tworzy archiwum, bo od niedawna podpadamy pod nadzor  ;)

Essana:
No tak, z prawnikami trudno się dogadać... :)
Z tego co wiem, żadna ustawa ani rozporządzenie nie zajmuje się tą kwestią. Zwykle odpowiedni zapis znajduje się w instrukcji kancelaryjnej i instrukcji archiwalnej. Przy takim nastawieniu prawnika chyba jedynym wyjściem uwolnienia się od dostawania co kilka dni jednej teczki jest jak najszybsze napisanie normatywów kancelaryjnych, w których byłoby napisane czarno na białym, że akta przekazuje się do archiwum zakładowego raz w roku. Co prawda to są tylko przepisy wewnętrzne danej jednostki, a nie prawo państwowe, ale też powinny być przestrzegane.

megi:
Essana no niestety trudno sie dogadac z prawnikiem  ;)
Problem w tym, ze dla niego liczy sie jedynie ustawa / rozporzadzenie itp. Napisanie normatywow skonczy sie jedynie kolejna lawina pytan "gdzie jest na to paragraf"  :D Proby wytlumaczenia, ze nie wszystko znajduje sie w ustawach, ze istnieje praktyka archiwalna itp. nie za bardzo do niego przemawiaja  ;) Niestety - takie srodowisko  :D Ze juz nie wspomne o tym, ze przeciez wszystko mozna zinterpretowac na rozne sposoby  >:(

megi:
No nic - dziekuje Wam bardzo za pomoc  :)
Chyba musze dalej walczyc... z wiatrakami  ;)  :D

Jarek:
Panie Boże strzeż nas przed (takimi) prawnikami ...  :-[
W takim razie niech mądrala wskaże "paragraf" który mówi w ogóle o tym przekazywaniu po roku.  :-\
Tryb przekazywania reguluje "instrukcja określająca zasady i tryb postępowania z dokumentacją" i wymaga zatwierdzenia przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, (art. 6 ustawy archiwalnej) który zwykle upoważnia do tego drektorów AP.
W grę wchodzą jeszcze tylko ewentualnie instrukcje kancelaryjne dla administracji publicznej, ustalane rozporządzeniami.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej