Autor Wątek: Likwidacja spółki - gdzie i jak przekazać dokumentację?  (Przeczytany 3370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dzbo

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 27
Spółka matka ma 3 spółki-córki w różnych miejscach Polski.Przejęła je w 1996r.gdy były firmami państwowymi.
Jedna ze spółek-córek zostaje zlikwidowana.Co z dokumentacją?Jest tam dokumentacja z czasów gdy obecna spółka-córka była firmą państwową.Nie przekazywano kat.A do AP,bo zakład nie był pod nadzorem.
Czy powinna je przejąć spółka -matka?
Niestety dokumenty nie są przygotowane do przejęcia.Trzeba zrobić spisy i opisać dokumentację.W jaki sposób?
Czy wg J.Rz.W.A. firmy państwowej sprzed 1996r.,czy wg obecnie obowiązujących przepisów w spółce-matce?
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Bogusław Kleszczyński

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
Kwalifikacja akt
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2007, »
Pierwsza sprawa to czy spółki-córki istotnie wytwarzały materiały archiwalne (czy w wykazie akt była kat. A). Skoro firma nie była pod nadzorem archiwum to spodziewam się, że nie wytwarzano tam kat. A. Akta wytworzone w okresie gdy jednostka była państwowa wchodzą w skład państwowego zasobu aktowego i należy zawiadamiać AP o zamiarze ich brakowania - tak czy inaczej najlepiej skontaktować się w tej sprawie z właściwym terenowo AP i przedstawić im sprawę - przy czym polecam dokładne zorientowanie sie w dokumentacji a w celu uniknięcia kłopotów w razie jakichś przemieszczeń sporządzenie spisów.

Powodzenia  :wink:
W Archiwum bunt, nad nami akt zawieja...