Autor Wątek: Kompletność sprawy (pisma)  (Przeczytany 156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dragazes

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 9
Kompletność sprawy (pisma)
« dnia: Maj 15, 2024, »
W przygotowywanym projekcie instrukcji kancelaryjnej dopuściłem możliwość - przy wysyłce pisma wychodzącego - podawania kolejnego numeru pisma po znaku sprawy (przykładowo: ABC.233.2.2024.2). Jest to zresztą zgodne ze wzorem podanym na stronie archiwa.gov.pl; plik: IK-tradycyjny-2013, §23 ust. 8.

W instytucji, w której pracuję ta kwestia została poruszona i zapytano mnie, co z weryfikacją tychże pism, a dalej co z kompletnością spraw przy zdawaniu dokumentacji do archiwum zakładowego? Poruszono też kwestię zapisywania każdego pisma w spisie spraw, bo tylko tak będzie można kontrolować kompletność dokumentacji, a nawet daleko idącej modyfikacji tego spisu w spis pism...

Moje argumenty, że sprawę można rejestrować tylko raz i że za kompletność (ponownie zgodnie z przygotowywanym projektem) odpowiada osoba zdająca ww. dokumentację i że powinna ona ułożyć ją chronologicznie w obrębie spraw, są za słabe. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś ma pomysł na rozwiązanie tej sprawy?

Z góry dziękuję za odzew.

Offline Barsa

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 173
Odp: Kompletność sprawy (pisma)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2024, »
Może być dodatkowy rejestr dokumentów dla danej sprawy, teczki.

Nie rozumiem jednak słabości argumentu... On nie jest słaby, to o czym piszesz wynika z jednego z normatywów na podstawie którego funkcjonuje jednostka i tworzy obieg dokumentów. To nie jest słabe.

Offline Kadrowa

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 50
Odp: Kompletność sprawy (pisma)
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2024, »
Jeżeli pracownicy chcą kontrolować kompletność dokumentów niech prowadzą sobie metrykę spraw i tam wpisują po kolei jakie dokumenty wydają w jakiej sprawie - będzie po kłopocie :)