Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

EZD

Zaczęty przez msg, Listopad 22, 2023,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

msg

Dzień dobry,
w związku z obowiązkiem wprowadzenia od 01 stycznia 2026 r. EZD w jednostce proszę o poradę, który z systemów jest lepszy, praktyczniejszy, który możecie Państwo polecić: EZD PUW czy EZD RP. Kto w Państwa jednostkach zajmuje się wdrożeniem systemu - dział informatyki czy archiwum? Rozumiem, że z mojej strony jako archiwisty zakładowego konieczne jest tylko wprowadzenie zmian w instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej. Jeśli nie potrzebuję zmian w jrwa to go nie zmieniam tak? Zaczynam pomału szykować się do wprowadzenia zmian.

muniekdm

Wydaje mi się, że nie ma tutaj wyboru i jest narzucone odgórnie przepisami, że od 2026 r. jest wdrażany w instytucjach państwowych system EZD RP. Zwłaszacza w instytucjach, które nie posiadały do tej pory w ogóle systemu EZD.
Wydaje mi się, że kierownik jednostki wskazuje osoby odpowiedzialne za wdrożenie systemu. Na pewno trzeba dostosować instrukcję kancelaryjną.

Rovan

Zmiany w przepisach, które miały wprowadzić obowiązek stosowania EZD od 2026 r. nie zostały ostatecznie uchwalone przed końcem kadencji.

Kadrowa

U Nas też pojawił się temat EZD i właśnie otrzymaliśmy potwierdzenie, że w IW będzie wprowadzany system EZD RP w pierwszej kolejności w jednostkach, które nie mają w ogóle go wprowadzonego, a finalnie te jednostki, które teraz pracują na innych systemach będą musiały się przenieść na EZD RP.

łucja

Jakie konkretnie przepisy to mają wprowadzić?

Barsa

W szkołach artystycznych, przynajmniej części, wprowadzono to poprzez bodajże rozporządzenie MKiDN

Marta

Dzień dobry, patrząc na moje wdrożenie EZD w jednostce, najlepiej aby we wdrożeniu brał udział Zespół, w skład którego wchodziłyby osoby odpowiedzialne za główne obszary działalności danej jednostki plus oczywiście informatyk i archiwista. Po wdrożeniu EZD ważną rolę zaczyna też odgrywać kancelaria. Z mojego doświadczenia, wdrożenie EZD to przede wszystkim zmiana organizacyjna, a informatycy na końcu robią to co zostało ustalone, oczywiście w ramach możliwości systemu :). Także ustalenie, które klasy JRWA mają być prowadzone papierowo, a które elektronicznie, powinno wyjść od komórek merytorycznych. Jeśli teraz zaczynacie wdrażać EZD, chyba najlepszą opcją jest EZD RP, żeby potem nie bawić się w migrację danych z PUW do RP...jeśli to w ogóle będzie możliwe.

Rovan

Cytat
żeby potem nie bawić się w migrację danych z PUW do RP...jeśli to w ogóle będzie możliwe.
Zważywszy na to, że EZD RP jest de facto wersją rozwojową EZD PUW migracja danych powinna być możliwa, ale zgadzam się z Martą - wprowadzając dzisiaj system EZD nie ma sensu wybierać EZD PUW - i tak docelowo zastąpi go EZD RP, po to w końcu powstał.

Eliza

Nie che wprowadzać w błąd, ale czy nie jest tak żeby zacząć pracować na systemie EZD RP najpierw należy wprowadzić system EZD PUW i przepracować na nim jakiś  czas ?

Co do osób wdrażających to najlepiej powołać zespołu składający się m.in. z archiwisty, informatyka, osoby prowadzącej sekretariat/kancelarie i jeżeli jest to koordynatora czynności kancelaryjnych.

Rovan

Cytat
czy nie jest tak żeby zacząć pracować na systemie EZD RP najpierw należy wprowadzić system EZD PUW i przepracować na nim jakiś  czas ?
Nie ma takiego wymogu, ani formalnego, ani praktycznego.
System EZD RP, mimo iż wywodzi się z systemu EZD PUW różni się od niego zarówno pod względem wyglądu interfejsu jak i pewnych (np brak koszulki).