Autor Wątek: OŚWIADCZENIA MAJATKOWE - BRAKOWANIE  (Przeczytany 390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 102
OŚWIADCZENIA MAJATKOWE - BRAKOWANIE
« dnia: Luty 01, 2023, »
Witam wszystkich,
jak macie w Waszych jednostkach rozwiązany temat niszczenia oświadczeń majątkowych? U nas gromadzi i przechowuje je komórka od informacji niejawnych (kat. B6). Co potem? Powinni przygotować spis dokumentacji dla której okres przechowywania minął i przekazać do komórki archiwum, która wystąpi (za zgodą kierownika jednostki) do AP o zgodę na brakowanie? Pytam, bo to specyficzna dokumentacja, nigdy np. nie trafia do AZ, może rządzi się jakimiś innymi prawami również w kwestii jej brakowania? Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: OŚWIADCZENIA MAJATKOWE - BRAKOWANIE
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2023, »
Teoretycznie (w świetle przepisów powszechnych) brakowanie takiej dokumentacji mogłoby odbywać się w ogóle bez angażowania archiwum zakładowego (chyba że normatywy kancelaryjno-archiwalne jednostki regulują to inaczej). Czyli zarówno spis jak i wniosek na brakowanie mógłby przygotować kierownik komórki merytorycznej.
W praktyce jednak najlepiej jeśli będzie nad tym czuwał archiwista. Czyli tak jak opisałaś:
Cytuj
Powinni przygotować spis dokumentacji dla której okres przechowywania minął i przekazać do komórki archiwum, która wystąpi (za zgodą kierownika jednostki) do AP o zgodę na brakowanie

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 102
Odp: OŚWIADCZENIA MAJATKOWE - BRAKOWANIE
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2023, »
Dziękuję za odpowiedź :)