Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe
OŚWIADCZENIA MAJATKOWE - BRAKOWANIE
(1/1)
Aleksandra:
Witam wszystkich,
jak macie w Waszych jednostkach rozwiązany temat niszczenia oświadczeń majątkowych? U nas gromadzi i przechowuje je komórka od informacji niejawnych (kat. B6). Co potem? Powinni przygotować spis dokumentacji dla której okres przechowywania minął i przekazać do komórki archiwum, która wystąpi (za zgodą kierownika jednostki) do AP o zgodę na brakowanie? Pytam, bo to specyficzna dokumentacja, nigdy np. nie trafia do AZ, może rządzi się jakimiś innymi prawami również w kwestii jej brakowania? Z góry dziękuję za pomoc.
Rovan:
Teoretycznie (w świetle przepisów powszechnych) brakowanie takiej dokumentacji mogłoby odbywać się w ogóle bez angażowania archiwum zakładowego (chyba że normatywy kancelaryjno-archiwalne jednostki regulują to inaczej). Czyli zarówno spis jak i wniosek na brakowanie mógłby przygotować kierownik komórki merytorycznej.
W praktyce jednak najlepiej jeśli będzie nad tym czuwał archiwista. Czyli tak jak opisałaś:
--- Cytuj ---Powinni przygotować spis dokumentacji dla której okres przechowywania minął i przekazać do komórki archiwum, która wystąpi (za zgodą kierownika jednostki) do AP o zgodę na brakowanie
--- Koniec cytatu ---
Aleksandra:
Dziękuję za odpowiedź :)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej