Autor Wątek: zmiana miejsca/adresu składnicy akt  (Przeczytany 311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aga-pcpr

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
zmiana miejsca/adresu składnicy akt
« dnia: Styczeń 27, 2023, »
Dzień dobry, jestem osobą pracującą w pomocy społecznej tj. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - jednostka organizacyjna powiatu. Prowadzimy składnicę akt, która obecnie jeszcze znajduje się w tym samym budynku w którym mieści się nasza jednostka.  Planowane jest przeniesienie przez Starostwo naszej składnicy akt do innego budynku oddalonego od naszej siedziby o około 2 kilometry. Proszę o informację czy składnica akt powinna być w tym samym czy może być w innym budynku co jednostka? Jak byłam na szkoleniu to Pan prowadzący szkolenie mówił, że lokal składnicy akt musi mieścić się w tym samym budynku co jednostka. Drugie pytanie- czy trzeba informować Archiwum Państwowe o zmianie miejsca/adresu składnicy akt jednostki.  :) Proszę o odpowiedź, z góry dziękuję i pozdrawiam  :) Agnieszka

Offline inka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Kobieta
Odp: zmiana miejsca/adresu składnicy akt
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2023, »
Nie spotkałam się z zapisem, że składnica musi znajdować się w tym samym budynku co jednostka. Najważniejsze aby spełniała wszelkie wymogi związane z prawidłowym przechowywaniem dokumentacji i aby nowy lokal spełniał wymagania zapisane w instrukcji archiwalnej zatwierdzonej przez AP.

Uważam, że nie trzeba powiadamiać AP o zmianie siedziby. To PCPR musiałby powiadamiać odpowiednie organy, gdyby zmieniał adres, ale to że ich składnica jest przenoszona już nie. Wszelka korespondencja i tak trafia na adres PCPR zgadza się?