Autor Wątek: Przekazanie dokumentacji z innego Urzędu  (Przeczytany 369 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline GminnyArchiwista

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
Przekazanie dokumentacji z innego Urzędu
« dnia: Styczeń 19, 2023, »
Witam, mam pierwszy raz taką sytuację i szczerze nie wiem jak się za to zabrać. Otrzymałem z Urzędu Miejskiego dokumentację archiwalną dotyczącą nieruchomości położonych na terenie gminy w której pracuję (lata 1987-1992). Pismo otrzymałem w jednym egzemplarzu, pismo zwane jest również protokołem zdawczo - odbiorczym:/ Pytanie moje jest następujące: jak przyjąć tą dokumentację, znaczy z archiwizować?? Czy w ogóle powinnienem ją przyjmować?? Co z protokołem zdawczo odbiorczym ( bo obecny niczym nie przypomina takiego protokołu)

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Przekazanie dokumentacji z innego Urzędu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2023, »
witam,
wydaje mi się, że przekazanie powinno odbyć się jak najbardziej na podstawie protokołu przekazania, do którego załącznikiem będzie prawidłowo sporządzony spis zdawczo-odbiorczy, taki, jakim posługuje się archiwum podczas przyjmowania dokumentacji z komórek. Spis taki posiada wszystkie elementy ważne dla dokumentacji. Wtedy będzie wiadomo, co tam jest.
Na pewno nie przyjąłbym tego ot tak, na podstawie jakiegoś protokołu, potem przywiezienie kupy papirów i martw się człowieku jak to ugryźć. Poza tym pasowałoby przeglądnąć całość, pod ręką mając ich spis, czy się zgadza i czy nie ma tam jakiejś innej dokumentacji. W jakim jest to stanie itp. Bo wiadomo, że to Wasza dokumentacja "spadkowo", ale np. jeśli była przez długi czas przechowywana w jakichś "okropnych" warunkach w obecnym miejscu, to za stan tych dokumentów odpowiada obecny przechowawca, czyje by one nie były. Ewentualne zaniedbania to ich odpowiedzialność. Bo jeśli Pan przyjmie np. zawilgocone, zagrzybione, zniszczone, to po podpisaniu protokołu przekazania będzie już po ptokach.
Czyli, podsumowując: podesłanie prawidłowo sporządzonego spisu z tamtejszego urzędu---> przeglądnięcie go---> wizyta w tamtejszym urzędzie i przeglądnięcie z tamtejszym archiwistą wszystkiego ze spisem w ręku ---> w zależności od stanu akt: przejęcie albo nie
pozdrawiam 
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2023, wysłana przez lukas_drill »

Offline GminnyArchiwista

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
Odp: Przekazanie dokumentacji z innego Urzędu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2023, »
Bardzo dziękuję za odpowiedź i rozjaśnienie sprawy :)