Autor Wątek: Stosowanie JRWA  (Przeczytany 676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kto-pyta-nie-błądzi

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Stosowanie JRWA
« dnia: Styczeń 05, 2023, »
W gminie powstała jednostka organizacyjna (Centrum Usług Wspólnych), której statutowym zadaniem jest prowadzenie spraw księgowych oraz kadrowo - płacowych 10 innych samorządowych jednostek organizacyjnych. Ustalono, że wytworzona dokumentacja dot. obsługiwanych jednostek po upływie 1 roku przechowywania w CUW będzie przekazywania do przechowywania w ich (konkretnych jednostek) składnicach akt.
W związku z tym pojawiła się wątpliwość, zgodnie z jakim JRWA Centrum Usług Wspólnych powinno znakować teczki i sprawy. Dla dokumentacji własnej stosuje własne przepisy kancelaryjno - archiwalne, to jasne. Jak natomiast należałoby postąpić w stosunku do dokumentacji jednostek obsługiwanych? Nadawać znaki zgodnie z przepisami tych jednostek, co oznaczałoby stosowanie 10 różnych JRWA? Czy też według własnego JRWA?

Offline inka

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Kobieta
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2023, »
Ustalono, że będą zwracać te dokumenty zapisem w instrukcji kancelaryjnej CUW? Jeśli tak, tam powinien być też zapis jak taką dokumentację opisywać i jak z nią postępować.

Ustalono, że wytworzona dokumentacja dot. obsługiwanych jednostek po upływie 1 roku przechowywania w CUW będzie przekazywania do przechowywania w ich (konkretnych jednostek) składnicach akt.

W podkreślonym fragmencie wspominasz, że to CUW wytwarza tę dokumentację. Moim zdaniem CUW powinien na swoich sprawach stosować swoje znaki i oni powinni archiwizować tę dokumentację.

Offline Kto-pyta-nie-błądzi

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2023, »
Projekty przepisów kancelaryjno - archiwalnych CUW są w fazie tworzenia, stąd wątpliwości.

CUW nie może archiwizować dokumentacji obsługiwanych jednostek w swojej siedzibie z uwagi na brak odpowiednio dużego pomieszczenia magazynowego.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2023, »
Dokumentacja wytwarzana przez CUW powinna być rejestrowana i znakowana w oparciu o normatywy CUW.
Powinna być również przechowywana w składnicy akt CUW.
To jest dokumentacja CUW i to CUW ma ustawowy obowiązek ją przechowywać (art. 5 i 6 unza).

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2023, »
CUW nie może archiwizować dokumentacji obsługiwanych jednostek w swojej siedzibie z uwagi na brak odpowiednio dużego pomieszczenia magazynowego.

Bo to tak już jest, że zaczyna się pewne rzeczy, bez pojęcia o ich następstwach... u nas podobnie...tworzymy, tworzymy CUW, tak, tak. "Wszystko" niby ustalone, a już po rozpoczęciu działalności zastanawiają się co z dokumentami, prowadzeniem spraw, że JRWA i IK i IA potrzebne, no i gdzie to trzymać... :)
Tak sobie myślę, że założenie jakiejkolwiek nowej jednostki powinno zaczynać się od zaklepania miejsca na archiwum :0

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2023, »
Pamiętam jak kilka lat temu realizowałem zlecenie w szkole podstawowej. Szkoła przeniesiona do nowo wybudowanego obiektu - tylko jakoś nikt nie pomyślał o pomieszczeniu na składnicę akt, a dokumenty trzymali w schowku pod schodami (razem ze środkami czystości itp.)

Offline Dory

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 383
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2023, »
Pamiętam jak kilka lat temu realizowałem zlecenie w szkole podstawowej. Szkoła przeniesiona do nowo wybudowanego obiektu - tylko jakoś nikt nie pomyślał o pomieszczeniu na składnicę akt, a dokumenty trzymali w schowku pod schodami (razem ze środkami czystości itp.)
;D ;D Nooo, prawidłowo.

Offline Czarny1986

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 151
Odp: Stosowanie JRWA
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2023, »
Pamiętam jak kilka lat temu realizowałem zlecenie w szkole podstawowej. Szkoła przeniesiona do nowo wybudowanego obiektu - tylko jakoś nikt nie pomyślał o pomieszczeniu na składnicę akt, a dokumenty trzymali w schowku pod schodami (razem ze środkami czystości itp.)
;D ;D Nooo, prawidłowo.

Było już pomieszczenie to i tak nie najgorzej chociaż "towarzystwo" dla dokumentów średnie  ;D