Autor Wątek: Przetrzymywanie dokumentacji  (Przeczytany 411 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eliza

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 16
Przetrzymywanie dokumentacji
« dnia: Listopad 28, 2022, »
Witam,
Mam takie pytanie jak sobie poradzić z działem Księgowości, który notorycznie odmawia wyrażenia zgody na zniszczenie ich dokumentacji, która znajduje się w składnicy akt. Twierdzą, że może się jeszcze przydać, z tym że ta dokumentacja jest np z przed 2010 roku z kategorią B5.
Jestem początkującą archiwistką więc może ktoś ma jakieś rady jak przekonać księgowość do zgody na brakowanie.

Offline łucja

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 220
Odp: Przetrzymywanie dokumentacji
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2022, »
Z księgowością nie jest łatwo... Trzymam kciuki i z uwagą będę śledziła odpowiedzi.

Offline Danuta J. Samek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 232
Odp: Przetrzymywanie dokumentacji
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2022, »
Jak twierdzi klasyk: Daremne żale, próżny trud, bezsilne złorzeczenia!
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Offline to/die/for

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 38
Odp: Przetrzymywanie dokumentacji
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2022, »
jeżeli te dokumenty zawierają dane osobowe osób fizycznych to można spróbować powołać się na art. 5 ust. 1 lit. e RODO, który mówi o tym, że dane powinny być przetwarzane nie dłużej niż jest to niezbędne (czyli okres przechowywania wynika z innych przepisów). Złamanie przepisów RODO może wiązać się z dużymi karami finansowymi.

A poza tym można przestać przyjmować dokumenty do archiwum ze względu na brak miejsca bo zalegają stare papiery.

Offline niki0

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 27
Odp: Przetrzymywanie dokumentacji
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2022, »