Internetowe Forum Archiwalne > Kształtowanie zasobu archiwalnego

Brak instrukcji kancelaryjnej w poprzednich latach

(1/2) > >>

Justyna9915:
Witam,

W placówce oświatowej, w której pracuję od lat nie stosowano instrukcji kancelaryjnej potwierdzonej przez Archiwum Państwowe. Będąc na szkoleniu - powiedziano mi, że do wniosku o brakowanie dokumentacji archiwalnej mogę posłużyć się nową instrukcją kancelaryjną, która była zatwierdzona w 2020 roku. Niestety wniosek został odrzucony ze względu na to, że podstawę kwalifikowania dokumentacji stanowi JRWA obowiązujący w momencie jej wytworzenia. Czy we wniosku wystarczy tylko informacja, że ,,brak oznaczeń kancelaryjnych" czy trzeba inaczej rozwiązać ten problem?

Czarny1986:
Witam,
Mam wrażenie, że tutaj nastąpiło pewne poplątanie pojęć. Chyba chodziło Pani o  Instrukcję Archiwalną. Oczywiście samą procedurę należy przeprowadzić zgodnie z zapisami tejże instrukcji. Natomiast w celu ustalenia minimalnej liczby lat przechowywania dokumentacji powinien zostać  wykorzystany JRWA obowiązującego w chwili powstania dokumentacji. Znak kancelaryjny może być tutaj pomocny właśnie w tym celu.
Z jakich lat jest omawiana dokumentacja? Na stronie NDAP jest wzorcowy wykaz akt dla placówek oświatowych - wydany w 2011 r. ale podejrzewam, że Pani JRWA właśnie na tym się opierał, więc jeżeli dokumentacja jest starsza to pasowałoby odnaleźć odpowiednie wykazy.
Świadczę usługi w placówce oświatowej i mam tam dwa starsze JRWA sprzed 2011 r. Jak nie zapomnę gdy tam będę to postaram pozyskać więcej informacji na ich temat i przekazać je tutaj.
Gdy ja sporządzałem wnioski o brakowanie korzystałem właśnie z tych trzech wykazów (w zależności z jakich lat pochodziła dokumentacja).
pozdrawiam

Justyna9915: