witam,
mam pytanie w materii chyba nie za często poruszanej na forum (znalazłem 3 krótkie tematy).
Otóż w moim mieście chcą utworzyć CUW, który miałby obejmować szkoły podstawowe, coś przebąkują o bibliotece i ew. MOPS).
Jest to taka trochę pantoflowa informacja, ktoś coś tam mówi, myśli a ja dowiedziałem się o takim zamiarze przy okazji rozmowy na inny temat - ja, czyli archiwista zakładowy w Urzędzie Miasta:).
Chciałem, aby ktoś podzielił się ze mną wiedzą na temat funkcjonowania takich CUW-ów z perspektywy obiegu dokumentacji, archiwizacji akt, funkcjonowania ichniejszej składnicy akt (bo chyba nie archiwów zakładowych, skoro te CUW-y to jednostki organizacyjne miasta...).
- bo przecież taki CUW musie mieć chyba opracowane i uzgodnione z AP normatywy kancelaryjne?
- jakoś musi być określony sposób obiegu dokumentów pomiędzy CUW-em a szkołami...
- czy w szkołach składnice akt nadal pozostaną czy wszystko będzie trafiało do CUW-u?
- czy taki CUW powinien mieć archiwistę i od kogo to zależy? (ilości jednostek obsługiwanych)?
- kto występuje z wnioskiem o brakowanie (dyrektor CUW-u czy kierownik/dyrektor szkoły...)?
- jak w tym wszystkim umiejscowiony jest archiwista zakładowy w Urzędzie Miasta?
- jak to w ogóle te szkoły będą traktowane? Jako jednostki organizacyjne jednostki organizacyjnej? Co w przypadku likwidacji np. szkoły?
Tak na początek to pytań nasuwa się sporo, może ktoś już pracuje w podobnym układzie...
pozdrawiam serdecznie