Z tym podpisywaniem spisów, to ja bym postawiła warunki:
1. sprawdzasz, czy spis zgadza się ze stanem faktycznym na półkach w archiwum,
2. jeśli wszystko się zgadza, to możesz podpisać, ale z datą bieżącą.
Absolutnie na innych warunkach nie zgadzaj się podpisywać. Za kilka lat nikt nie będzie pamiętał, że przyjmował ktoś inny. Jeśli czegoś będzie brakowało, to spojrzą na podpis - Twój podpis - i Ciebie będą pociągać do odpowiedzialności. Inna rzecz, że to faktycznie niezgodne z prawem.
Co do pieczątki przy podpisie, to może reguluje to instrukcja archiwalna. W miejscu, w którym jest opisane, co powinien zawierać spis zd-odb, powinno być napisane, że np. podpisy i pieczątki osoby przygotowującej spis, kierownika komórki i archiwisty. Jeśli jest tam zapis, że tylko podpisy, to używanie pieczątki jest obligatoryjne.
Zadrukowanie dwustronne spisów to faktycznie rzecz umowna, ale zgadzam się z Dory całkowicie, że to kwestia oszczędności (pieniędzy i miejsca w archiwum) i ochrony środowiska, żeby papieru używać jednak jak najmniej.