Autor Wątek: podstawa prawna realizacji kwerend archiwalnych  (Przeczytany 274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysiekp

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 493
podstawa prawna realizacji kwerend archiwalnych
« dnia: Sierpień 01, 2023, »
Witam,

proszę o wskazówki jakie dane powinien zawierać wniosek aby archiwum zakładowe mogło prawnie zrealizować lub odmówić realizacji kwerendy archiwalnej w następujących przypadkach:

1. wydanie dla celów emerytalnych zaświadczenia dla wdowy o przebiegu studiów zmarłego męża;
2. wydanie listy absolwentów danego rocznika dla organizatora rocznicowego zjazdu absolwentów uczelni.


 

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: podstawa prawna realizacji kwerend archiwalnych
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 08, 2023, »
Wg. mnie wniosek powinien być po prostu odpowiednio uzasadniony. Koniec końców, kierownik podmiotu - zgodnie z Rozporządzeniem - wydaje zgodę/lub nie na udostępnienie informacji. W razie wątpliwości, najlepiej dopytać "mądrzejszych" ;) - kierownika, radcy, itp.