Autor Wątek: Kategoria BE-10  (Przeczytany 621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andrzej.s

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 25
Kategoria BE-10
« dnia: Październik 20, 2020, »
Witam ponownie.
Stoję przed zadaniem wysłania wniosku do AP o przekształcenie dokumentacji z kat BE10 na B i jej likwidację.
Chodzi o wydział komunikacji Starostwa Powiatowego. Wydział z konkretnego spisu wyodrębnił kat A  i widnieje ona jako załącznik.
We wniosku uwzględniam kat BE10 i wpisuję, że jako załącznik jest wyodrębniona kat A?

I jeszcze jedno pytanie- Czy jeśli AP zgodzi się na przekształcenie i zlikwidowanie kat BE 10 to wtedy co dzieje się z załącznikiem? Otrzymuje nowy nr spisu i trafia "do szafy"? Czy jak inaczej to rozwiązać?

Dziękuję z góry za pomoc.

Offline Danuta J. Samek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 232
Odp: Kategoria BE-10
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2020, »
Dzień dobry, przepraszam że dopytam: co widnieje jako załącznik? Czy może pan zrobić skan tego spisu zdawczo-odbiorczego? Nie rozumiem sytuacji, czy kat. A jest załącznikiem do BE10? djs
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Offline dtn

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 9
Odp: Kategoria BE-10
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2020, »
Generalnie kat.BE można poddać brakowaniu (likwidacji)  tak jak kat.B. Wręcz sam pomysł przekwalifikowania z kat.BE do kat.B jest co najmniej zaskakujący, bo mówimy o kwalifikacji narzuconej przez jrwa. Literka 'E' oznacza tylko, że przy brakowaniu wymagana jest ekspertyza archiwum państwowego.
Skoro nie ma Pan rozeznania w temacie - bo inaczej nie było by wątpliwości jak postąpić z kat.A, to najprościej będzie spisać wszystko na brakowanie, łącznie z tymi załącznikami, ale opisać na spisie do brakowania dokładnie całą sytuację. Czyli spis kat.BE, a załącznik w postaci kat.A uznać może jako to, co komisji ds. oceny dokumentacji proponuje do przekwalifikowania do kat.A. Niczego proszę nie zatajać, żeby przypadkiem nic z kat.A nie uległo zniszczeniu!
Może to dziwny sposób, ale przynajmniej pracownik ap - z założenia profesjonalista - dokona oceny tego co można brakować i czy to co zostało wydzielone na załączniku kat.A, to faktycznie kat.A (rozumiem, że posiada taką samą klasę jrwa jak dokumentacja BE?)
Natomiast jeśli 'załącznik' to będzie kat.A, to przy wydzieleniu/przekwalifikowaniu należy akta powtórnie uporządkować tworząc nowy spis kat.A, z adnotacją, że spis powstał w wyniku brakowania/ekspertyzy/decyzji archiwum państwowego.