Autor Wątek: Obieg dokumentów i Prowadzenie teczek - Pracownicze plany kapitałowe  (Przeczytany 1295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Czarny1986

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 148
Witam, w związku z faktem planowanego wprowadzenia w mojej instytucji ppk mam kilka kwestii nad którymi się zastanawiam. Na wstępie zapytam czy ktoś z forumowiczów miał już styczność z taką dokumentacją? Jak na razie chyba nie ma konkretnych uregulowań prawnych w tym temacie?
Jeżeli chodzi o moje pytania to po pierwsze jak myślicie czy dokumentacja wytworzona przez komisję, która ma zostać powołana w związku z pkk powinna znaleźć się pod symbolem 001, Własne komisje i zespoły, kat. A. Najbardziej mi to pasuje. Ale może ktoś ma inne zdanie?
Po drugie kwestia poszczególnych pracowników. Odnalazłem informacje mówiące o tym, że część tej dokumentacji należy umieścić w aktach pracowniczych czy też dokumentacji płacowej. Taka opinia np. tutaj https://prawodlapracodawcy.pl/gdzie-przechowywac-dokumentacje-zwiazana-z-ppk/
Jaka opinia jest Wasza opinia na ten temat?
Pozdrawiam

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Hasło dot. własnych komisji, zespołów lub grup roboczych jest odpowiednie w zakresie dokumentacji z posiedzeń komisji ds. wprowadzenia PPK. Pod hasłem dotyczącym zamówień będzie dokumentacja z postępowania o świadczenie usług zarządzania i prowadzenia PPK przez wybraną instytucję (towarzystwo funduszy). Natomiast pewnym problemem jest ustalenie hasła klasyfikacyjnego dla dokumentacji uczestników PPK. Potraktować ją należy jak dokumentację pracowniczą, która powinna być przechowywana przez co najmniej 10 lat, licząc od roku, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu/wygasł itp. (podstawa prawna: art. 94 ust. 9b Kodeksu pracy). W niektórych wykazach nie ma haseł klasyfikacyjnych dotyczących obsługi zatrudnienia o kategorii archiwalnej B10 i może być konieczna rozbudowa wykazu akt.

Offline łucja

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 220