W instrukcji kancelaryjnej stanowiącej załącznik do rozporządzenia z 2011 r. (jesli pod takowe się podlega) jest par.42 pkt. 3 "Kierownik podmiotu określa listę rodzajów przesyłek wpływających, które nie są otwierane przez punkt kancelaryjny".
U mnie w jednostce istnieje zarządzenie burmistrza określające rodzaje przesyłek, które nie są otwierane w kancelarii.
Są to:
1) przesyłki kierowane do Urzędu Stanu Cywilnego (USC), ewidencji ludności i dowodów osobistych,
2) przesyłki kierowane do pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
3) korespondencja niejawna opatrzona odpowiednią klauzulą tajności,
4) przesyłki zawierające na kopercie klauzulę ?tajemnica skarbowa?,
5) przesyłki adresowane imiennie z zastrzeżeniem przekazania ?do rąk własnych?,
6) przesyłki zawierające oświadczenia majątkowe,
7) oferty pracy dotyczące naborów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze, kierowników jednostek organizacyjnych, opisane zgodnie z procedurą naboru,
oferty składane w wyniku prowadzonych konkursów na stanowiska kierownicze w placówkach oświatowych, opisane zgodnie z procedurą konkursową,
9) przesyłki kierowane do gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych,
10) oferty na otwarte konkursy na realizację zadań publicznych,
11) oferty składane w prowadzonych postępowaniach o zamówienia publiczne, opisane zgodnie z procedurą zamówienia.