Autor Wątek: Taka sytuacja...  (Przeczytany 2302 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dory

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 383
Odp: Taka sytuacja...
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2020, »
Jakie fałszowanie dokumentów? Czy zmieniasz treść dokumentów w teczkach? Zamieniasz jedne dokumenty na inne? Usuwasz dokument i niszczysz go? itp.

Myślę, że łucja zasugerowała się postem Danuty J. Samek wyżej, stąd jej reakcja.

Dołączasz tylko dokumenty do spraw, których ktoś nie dołączył we właściwym czasie.
A zmiana polega jedynie na naniesieniu poprawki na spisach oraz na teczce w postaci daty jeśli się np. zmieniła i dania swojej parafki.
Ale jeśli masz obawę, to cóż pozostaje ci zostawić to i czekać na zalecenia. Możesz również spróbować wskórać coś aby osoby, które nie dołączyły pism zrobiły to.

http://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przestepstwa-przeciwko-15/63643,Podrabianie-dokumentow-art-270.html
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-karny-16787601/roz-35
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-karny-16798683/roz-34

Offline łucja

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 220
Odp: Taka sytuacja...
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 01, 2020, »
Dziękuję Dory.Tak właśnie było.

Offline łucja

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 220
Odp: Taka sytuacja...
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 26, 2020, »
Rozmawiałam z pracownikiem nadzoru archiwalnego, który stwierdził, że z formalnego punktu widzenia powinno wycofać się teczkę (zgodnie z IK), ale nie celem wznowienia sprawy a jej dokończenia.

Offline łucja

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 220
Odp: Taka sytuacja...
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 26, 2020, »
Dodam tylko, że jest tych spraw nie kilka, ale raczej skromnie licząc ponad 100, albo więcej. Powodem takiej sytuacji, jest przedwczesne przejmowanie przez AZ spraw niezakończonych. Z drugiej strony rozumienie terminu "zakończenia sprawy" jest bardzo problematyczne. Wg referentów to "zakończenie postępowania administracyjnego wg KPA", natomiast w rozumieniu kancelaryjnym (i pracownika AP z którym rozmawiałam) to ustanie korespondencji w danej sprawie a pracownik powinien wiedzieć, czy nadejdzie jeszcze taka korespondencja czy nie. Nawet nadesłanie zwrotki, która ma znaczenie dowodowe, powoduje, że sprawa jest niezakończona. Referencji, nawet jak wiedzą, że sprawa jest przekazana do wyższej instancji, bo są odwołania, to uznają ją za zakończoną i chcą przekazać do archiwum.