posługiwać się nowym numerem
Jeśli poprzez "numer" rozumiesz kategorię archiwalną, to tak - jeśli uległa zmianie na wyższą należy dokonać przekwalifikowania zgodnie z procedura opisaną w Informacji nr 11 NDAP:
https://www.archiwa.gov.pl/images/docs/instrukcje/11_informacja_nr_11.PDFw wykazie do brakowania powinnam wpisać nowy numer?
Na spisie do brakowania nie podaje się kategorii archiwalnej, natomiast oczywiście typując dokumenty do brakowania (oceniając, czy upłynął ich okres przechowywania) musisz wziąć pod uwagę nową kategorię archiwalną (jeśli uległa zmianie).
Należy utworzyć nowy spis z dokumentami, które zostały bo np czas jeszcze nie minął lub mają inną kategorię?
W żadnym wypadku!
Na spisie zdawczo odbiorczym masz kolumnę "data zniszczenia lub przekazania". W tej kolumnie przy wybrakowanych pozycjach odnotowujesz datę ich zniszczenia oraz numer zgody, za którą zostały wybrakowane.
nas nie obowiązuje Rozporządzenie Ministra z 2011r. ws. instrukcji kancelaryjnej i JRWA
Zgadza si. OPS musi mieć własne normatywy, zatwierdzone przez AP.
Zasada pozostaje ta sama - jeśli w międzyczasie zmienił się u was JRWA należy zweryfikować, czy kategorie archiwalne dokumentacji nie uległy w nowym wykazie podwyższeniu i dokonać ewentualnego przekwalifikowania.