Autor Wątek: przyjęcie archiwum  (Przeczytany 162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel2018

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 5
przyjęcie archiwum
« dnia: Wrzesień 29, 2019, »
Witam

Od miesiąca pracuję w jednostce budżetowej. W mam wiele obowiązków na 2 strony A4 obsługa administracyjno-techniczna urzędu w najszerszym możliwym zakresie ( lecz bez IT )oraz prowadzę archiwum zakładowe - 2 pomieszczenia, powierzchnia około 30m2 zawalone regałami stalowymi, powierzchnia około 25 regały drewniane metalowe pomieszczenie to robi również za magazyn niearchiwalny!  Wcześniej nie byłem typowym archiwistą. Poprzedni pracownik w ogóle nie zdał archiwum, innej dokumentacji, wyposażenia technicznego.
Jakie działania można podjąć w sprawie braku formalnego zdania przez mojego poprzednika archiwum? Mam na myśli własne bezpieczeństwo określmy prawne  a nie utrudnianie komuś życia. Nadmienię że przełożeni w większości nowi jak i ja i nie pracowali z moim poprzednikiem. Pobieżne przejrzenie choć by spisów zdawczo-odbiorczych ( kolejności wpisu do wykazu spisów ) ujawniło że  numery sprawy czasami nie są wartością większą o jedną pozycję, np nr 250 a następnie 258. Również spis zdawczo-odbiorczy w układzie według komórek  przekazujących jest jakis niespójny. Cała moja działalność w archiwum ograniczyła się do 2 przyjęć materiałów jak to zrobić częściowo powiedziały mi grzecznościowo osoby które zdawały dokumentację. Nie miałem czasu nawet przyjrzeć się zawartości archiwum czy spisom. Dopiero wczoraj w nocy dowiedziałem sie o istnieniu  spisów w/g kolejności wpisu do wykazu spisów oraz drugim w/g komórek zdających. lecz i tak podtrzymuję to że spisy wydają się być prowadzone nieprawidłowo. Wpisując nowo przyjete pozycje powieliłem wpisy w obu spisach. Rozumiem ze należny skreślić wpis błędny z spisu drugiego w/g komórek zdających gdyż przyjąłem materiały z 2 różnych komórek a wpisałem jak takiej kolejności jak w spisie w/g kolejności wpisów do wykazu. Prawidłowe wpisy powinienem umieścić na kartach dotyczących komórek zdających. Prosze o radę zwłaszcza tego braku zdania archiwum przez pracownika , zadam jeszcze osobne pytanie w kolejnym wątku.

Offline pawel2018

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 5
Odp: przyjęcie archiwum
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2019, »
Uzupełniam, przyjmowałem materiały 3 razy 2 x kat B, raz kat. A.

Offline Bolek

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 447
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przyjęcie archiwum
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2019, »
Jeśli chodzi o ewidencję to powinieneś mieć kwa komplety spisów zdawczo-odbiorczych. Jeden według wykazu spisów zdawczo-odbiorczych narastająco od 1 i drugi według podziału na poszczególne komórki organizacyjne. I w tym drugim będziesz miał spore przerwy. Numer jest nadawany według wykazu spisów zdawczo-odbiorczych. A sam spis wpina się i tu i tu.