Autor Wątek: Pomoc  (Przeczytany 1068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dory

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 209
Odp: Pomoc
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 04, 2019, »
Apropos akt osobowych:
Par. 4 nowego rozporządzenia z 2019 r.:
2. Oświadczenia lub dokumenty znajdujące się w części A, B i C akt osobowych pracownika, powiązane ze sobą tematycznie, można przechowywać w wydzielonych częściach, którym przyporządkowuje się odpowiednio numery A1, B1, C1 i kolejne; w takim przypadku przechowywanie w porządku chronologicznym, numerowanie oraz tworzenie wykazu oświadczeń lub dokumentów dotyczy każdej z wydzielonych części.
3. Dokumenty znajdujące się w części D akt osobowych pracownika przechowuje się w wydzielonych częściach dotyczących danej kary, którym przyporządkowuje się odpowiednio numery D1 i kolejne; w takim przypadku przechowywanie w porządku chronologicznym, numerowanie oraz tworzenie wykazu dokumentów dotyczy każdej z tych części. W związku z usunięciem z akt osobowych pracownika odpisu zawiadomienia o ukaraniu usuwa się całą wydzieloną część dotyczącą danej kary, a pozostałym przyporządkowuje się następujące po sobie numery.

Podajcie, proszę, jakiś przykład dokumentów powiązanych tematycznie, dla których będę numery A1, B1, C1. Próbuję sobie wyobrazić, jak teraz powinny wyglądać te części i jakoś tego nie widzę - może dzięki jakiemuś przykładowi będzie łatwiej zrozumieć...

Offline Rovan

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 589
Odp: Pomoc
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 04, 2019, »
Np. kolejne umowy o pracę, zaświadczenia o ukończeniu szkoleń itp., wnioski o urlopy bezpłatne
Obecnie są zazwyczaj rozsiane w części B wg chronologii, zebranie ich w odrębnych "podzbiorach" np. B1, B2 itd. uprości wyszukiwanie dokumentacji, szczególnie w bardzo obszernych aktach osobowych

Offline Dory

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 209
Odp: Pomoc
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 05, 2019, »
Rozumiem, dziekuje.

Offline KasiaKatarzyna

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Odp: Pomoc
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 09, 2019, »
Witam,
Od niedawna jestem archiwistką i mam pytanie odnoś przejmowania teczek i ich archiwizowania. Otóż co powinnam zrobić w przypadku gdy otrzymałam teczkę z 2014 roku o identycznym symbolu klasyfikacji i pod-teczce , która już istniej w 2014 r. Sęk w tym, że ta teczka, która została oddana w 2014 roku zawiera zupełnie co innego. Po prostu osoba, która oddawała w 2014 roku założyła dwie różne pod-teczki o tym samym znaku jedną teczkę oddała do zarchiwizowania, a drugą nie. Rozwiązałam to w ten sposób, że zaległą teczkę dopisałam teraz i zmieniłam numer pod-teczki, nie widziałam innego rozwiązania. Co w tej sytuacji jest to dobre rozwiązanie? Dodam, że jest to kategoria B10.