Autor Wątek: likwidacja gimnazjum a przejęcie akt  (Przeczytany 157 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pogórzanin

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 14
likwidacja gimnazjum a przejęcie akt
« dnia: Marzec 14, 2019, »
Witam. Mam pytanie czy ktoś już może ma wiedzę jak to będzie z przejmowaniem dokumentacji po likwidacji z końcem roku szkolnego gimnazjów. Są bowiem różne opinie - jedni twierdzą że organ prowadzący (gmina), inni, że w tych gminach gdzie utworzone zostały jednostki organizacyjne typu OZEA lub coś podobnego, że to będzie ich obowiązek. To drugie rozwiązanie jest dla mnie bardziej logiczne.

Offline Rovan

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 533
Odp: likwidacja gimnazjum a przejęcie akt
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2019, »
Materiały archiwalne (jeśli występują) do AP.
Dokumentacja dot. nauczania (również jeśli stanowi materiały archiwalne) do Kuratorium Oświaty (por art. 89 ust. 6 Prawa oświatowego).
Pozostałą dokumentacje w przypadku braku następcy prawnego przejmuje jednostka nadrzędna (por. UNZA, art. 5 ust. 1d), którą dla gimnazjum jest urząd gminy.
Oświatowe Zespoły Ekonomiczno-Administracyjne i tym podobne samorządowe jednostki organizacyjne nie są jednostkami nadrzędnymi nad szkołami, zatem nie mogą przejąc ich dokumentacji.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2019, wysłana przez Rovan »