Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe

KARTY ZBIORCZE PŁAC

(1/3) > >>

kkk:
W jaki sposób należy przekazywać karty zbiorcze płac do archiwum zakładowego. Jedna karta zbiorcza płac zawiera pewną ilość nazwisk. Zbierane są one w jednej teczce, rocznikami. Moja wątpliwość dotyczy następującej rzeczy:
- jak ma wyglądać spis spraw oraz protokół zdawczo odbiorczy
- przyjmując do archiwum rocznikami, nie mam informacji, czy dany pracownik znajdujący się na tej karcie zbiorczej, jeszcze pracuje, czy też nie, ewentualnie kiedy przestał pracować
- kiedy mogę przeprowadzić brakowanie mając karty z lat 1960 - 2015, teoretycznie dla kart z lat 1960 - 1968 upłynęło już 50 lat. Jednak na kartach z lat 1969 i dalszych, mogą być nazwiska pracowników, które znajdowały się na listach z lat 1960 - 1968. Czyli jeżeli zlikwiduję karty z lat 1960 - 1968, a dany pracownik będzie jeszcze pracował, to nie będzie wiedzy o jego wszystkich zarobkach w okresie zatrudnienia. Poza tym, jeżeli jeszcze pracuje, to nie ma podstaw przyjęcia do archiwum.
Być może mylę, co tutaj jest sprawą. Proszę o podjęcie tematu.

Jarek:
http://www.ifar.pl/index.php/topic,2180.msg12988.html#msg12988

Rovan:

--- Cytuj ---jak ma wyglądać spis spraw

--- Koniec cytatu ---
Nijak. Karty płac to dokumentacja nietworząca akt spraw, zatem nie sporządza się dla niej spisów spraw.


--- Cytuj ---dla kart z lat 1960 - 1968 upłynęło już 50 lat

--- Koniec cytatu ---
Okres przechowywania kart płac liczony jest nie od daty sporządzenia, a od daty ustania stosunku pracy (por art. 125a ust. 4 ustawy o emeryturach i rentach).
W przypadku zbiorczych kart pracy okres przechowywania liczony będzie od ustania stosunku pracy wszystkich pracowników, których dotyczy dokumentacja.


--- Cytuj ---nie mam informacji, czy dany pracownik znajdujący się na tej karcie zbiorczej, jeszcze pracuje, czy też nie, ewentualnie kiedy przestał pracować

--- Koniec cytatu ---
Należy to ustalić. Są to informacje kluczowe dla obliczenia kiedy upłynie okres przechowywania dokumentacji.

Pogórzanin:
Ustalenia w przypadku pracowników własnego urzędu jest do ogarnięcia. Ale jak liczyć okres przechowywania w przypadku jeżeli  PGRN zlikwidowano  w 1972 r. w wyniku reformy administracji, a ja mam spadek dokumentów z  6 takich. Część pracowników została w nowym urzędzie, część odeszła do różnych firm - akta osobowe powędrowały za nimi ale listy i karty płac zostały. Nie ma o nich żadnych informacji.

Rovan:

--- Cytuj ---PGRN zlikwidowano  w 1972 r. (...). Część pracowników została w nowym urzędzie, część odeszła do różnych firm - akta osobowe powędrowały za nimi

--- Koniec cytatu ---
Skoro odeszli wraz z likwidacją PGRN to ich stosunek pracy ustał w tej dacie. W 2023 r. będzie można wybrakować ich listy płac, a jeśli na tych listach figurują również pracownicy, którzy pozostali w nowym urzędzie - wówczas po 50 latach od odejścia z pracy ostatniej z tych osób. Ich akta osobowe macie w archiwum, zatem daty można ustalić.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej