Autor Wątek: wyznaczone stałe miejsce do pracy w magazynie archiwum oraz inne problemy  (Przeczytany 2255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel2018

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Witam

Jeśli post jest w niewłaściwym dziele proszę moderatora o przeniesienie.
Od niedawna pracuję w archiwum zakładowym dużej spółki akcyjnej, nie jestem tak naprawdę archiwistą. Kataloguję wraz z jeszcze jednym panem zbiory. Archiwum - raczej składnica akt znajduje się w 2 pomieszczeniach o łącznej powierzchni około 90 m2. Pomieszczenia są wyposażone w okna.
Wraz z kolegą mamy wyznaczone stanowiska pracy w większym magazynie, spędzamy w nim codziennie po 8 godzin pracy. Jest  bardzo dobry sprzęt komputerowy,  profesjonalny? oczyszczacz powietrza choć sprawia wrażenie jak by miał te same filtry od kilku lat, jest ciepło. Mamy teoretycznie dostęp do dobrze wyposażonego pomieszczenie socjalnego do spożywania posiłków w innej części budynku. Natomiast dziwi mnie i przeraża wręcz, że spędzamy w tym magazynie  cały dzień roboczy, inhalując się kurzem i czym tam jeszcze. Niestety kurz  zalegał już od początku na półkach, (choć bez przesady) i innych powierzchniach. Rozumiem, że jest to specyficzna praca lecz to chyba nie tak ma być. Nikt nie sprzątnął tego pomieszczenia przed utworzeniem nam stanowisk pracy. Wspomniałem o tym przełożonemu stwierdził, że nie jest źle. Od tych paru dni co pracujemy nikt nie sprzątał. Brak szatni to najmniejszy problem.  Przy zatrudnieniu wspomnieli o fartuchach, maseczkach rękawiczkach na tym się skończyło.  Choć nie mogę sobie wyobrazić 8 godzin klepania w klawiaturę z maseczką na twarzy. Zapoznałem się z treścią  Rozporządzenie (...) oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz  regulaminami paru archiwów.
 Na pewno nie dostaniemy innych pomieszczeń co było by najlepszym rozwiązaniem. Za miesiąc ma przyjść jeszcze jedna osoba. Wtedy będzie jeszcze naprawdę ciasno.
Proszę udzielić odpowiedzi czy to normalne pracować w takich warunkach, czy ja demonizuję sytuację. Co mogę zrobić  aby nie zrażać zbytnio przełożonego, natomiast polepszyć warunki pracy.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Wyimek z przykładowej instrukcji archiwalnej dostępnej na stronie NDAP:
Cytuj
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu akceptacji kierownika jednostki dopuszcza się zorganizowanie pomieszczenia biurowego oraz pomieszczenia umożliwiającego korzystanie z dokumentacji na miejscu w pomieszczeniach pełniących funkcję magazynów, jeżeli posiadają one okna.

Oczywiście wszystkie powierzchnie biurowe (również te zorganizowane w pomieszczeniach magazynowych) powinny być regularnie sprzątane. Zresztą magazyn archiwalny jako taki również.
Macie chyba w firmie jakiś personel sprzątający?

Offline pawel2018

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Zapewne Jakaś Pani sprzątająca dotrze kiedyś. Tak na marginesie w pierwszy dzień pracy wpadła komisja inwentaryzacyjna i szukała  a my ciężko zdziwieni co chcą, cyrk się zrobił.  Na szczęście spisywali tylko mebli i inne sprzęty...
Zwróciłem uwagę na te okna, tak więc wszystko w porządku zgodnie z przepisami?
Przyznaję, że prawdopodobnie jest dużym kłopotem znaleźć dla nas oddzielne pomieszczenie. Dlatego nasz skoszarowali  :o w pomieszczeniu magazynowym archiwum.
Jak wygląda ta sprawa oddzielnych pomieszczeń u Was?

Offline Michał Szot

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
Biuro mam w siedzibie urzędu. Magazyn w wynajmowanym pomieszczeniu 10 kilometrów od mojego biurka, ewidencji etc. Krążenie między tymi lokalizacjami zabiera mi prawie każdego dnia 1 godzinę z czasu pracy.  >:(

Offline man1utek

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Witam
.....................
Proszę udzielić odpowiedzi czy to normalne pracować w takich warunkach, czy ja demonizuję sytuację. Co mogę zrobić  aby nie zrażać zbytnio przełożonego, natomiast polepszyć warunki pracy.
Nic nie demonizujesz, jest to pomieszczenie biurowe (składnica akt) zwał jak zwał ale pomieszczenie biurowe. Także ład, skład a PRZEDE WSZYSTKIM CZYSTO!!! Osoba sprzątająca ma obowiązek sprzątać i tam - oczywiście za Waszą prośbą. Powinna odkurzaczem przejechać po półkach aby ściągnąć kurz, po podłodze a następnie wyszorować podłogi i oczywiście regały na górze . Filtry też powinny być wymieniane. Wiadomo, powinniście pracować w maseczkach na twarz, ale ja np noszę okulary i nie sprawdzają się maseczki bo okulary mi parują hihih

Offline Mad_Cyclist

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 19
Hej!
Mam pytanie, z natury "inne problemy". Jakie kroki powinien przedsięwziąć poza przyjęciem akt archiwista zakładowy, gdy zobaczył, że jednoa z komórek organizacyjnych wyrzuca swoje akta powodowana lenistwem i niechęcia robienia spisów? Dodam, że akta były przygotowane do uporządkowania i znajdowały sie w opisanych teczkach. Czy pismo do Dyrektora Generalnego z taką informacją wystarczy? Czy taki fakt też ma byc odnotowany w środkach ewidencyjnych?

Offline Dory

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 383
Hej!
Mam pytanie, z natury "inne problemy". Jakie kroki powinien przedsięwziąć poza przyjęciem akt archiwista zakładowy, gdy zobaczył, że jednoa z komórek organizacyjnych wyrzuca swoje akta powodowana lenistwem i niechęcia robienia spisów? Dodam, że akta były przygotowane do uporządkowania i znajdowały sie w opisanych teczkach. Czy pismo do Dyrektora Generalnego z taką informacją wystarczy? Czy taki fakt też ma byc odnotowany w środkach ewidencyjnych?
  ??? ??? Jak to wyrzuca?? Na śmietnik?? Oczywiście trzeba zareagować pisemnie, kierując alarmujące pismo do kierownika jednostki.

Offline Kajka

  • archiwa_2.5
  • starszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 451
Komórka ma obowiązek przekazać akta spraw do archiwum zakładowego. Każde brakowanie musi się odbywać zgodnie z procedurami po uzyskaniu zgody archiwum państwowego.