Autor Wątek: Skaldnica akt - "archiwum zakładowe" w szkole  (Przeczytany 1146 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szoko

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 5
Skaldnica akt - "archiwum zakładowe" w szkole
« dnia: Lipiec 24, 2018, »
Witam,

Proszę Was o pomoc, zajmuję się porządkowaniem dokumentacji w szkole i mam ogromny problem z uporządkowanie dokumentów i pism pod hasłami Organizacja roku szkolnego, Współpraca z innymi instytucjami (pisma od burmistrza, z Kuratorium, informacje do wiadomości, itp.) Egzaminy szkolne (szóstoklasisty, gimnazjalny, kwalifikacyjny). Czy może ktoś z Was drodzy archiwiści ma jakiś sposób na uporządkowanie tego?? jakie dokumenty należy zostawić a jakie można usunąć ze względu na mniejszą ważność ?? 

Dodam tylko, że w jrwa są te hasła i zakwalifikowane są na 25-letni okres przechowywania a wśród dokumentów, które porządkuję znajdują się i takie, które według pracowników są nie ważne i można je usunąć spokojnie po 5 latach.

Z góry dziękuję za pomoc

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skaldnica akt - "archiwum zakładowe" w szkole
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2018, »
Dokumentacja powinna być porządkowana i kwalifikowana zgodnie z obowiązującym JRWA. Jeśli teczka ma kat B-25 to tak długo należy ja przechowywać bez względu na to, czy ktoś z pracowników uzna, ze dla nich zawiera też dokumenty mniej ważne.

Offline szoko

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 5
Odp: Skaldnica akt - "archiwum zakładowe" w szkole
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2018, »
Oczywiście. Tak trzeba je przechowywać aż takim nowicjuszem nie jestem, żeby o tym nie wiedzieć. Chodzi o to, że wśród dokumentów np. w haśle egzaminy szkole znajdują się:  egzaminy próbne - wszystkie arkusze, protokoły, hasła dla uczniów, itp. ogromna mieszanka.(Część dokumentacji z egzaminów przekazywana jest do OKE)  Nie jestem nauczyciele więc tym trudniej ocenić mi ważność dokumentów czy takie np hasła dla uczniów to część dokumentacji ważna czy jednak nie. Co za tym idzie oddzielamy tylko najważniejsze dokumenty, bo przecież o to chodzi w porządkowaniu??