Autor Wątek: dokumentacja medyczna z przychodni zakładowej  (Przeczytany 1111 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline spm

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
dokumentacja medyczna z przychodni zakładowej
« dnia: Marzec 13, 2018, »
Witam wszystkich (jest to mój pierwszy wpis na forum) i z góry przepraszam jeżeli niepotrzebnie rozpocząłem nowy wątek zamiast dopisywać się do innego (w razie czego proszę moderatora o przesunięcie).
Zacząłem nową pracę w archiwum zakładowym i pierwszym problemem, z którym muszę się zmierzyć jest kwestia dokumentacji jaka trafiła do archiwum ze zlikwidowanej jakiś czas temu przychodni zakładowej (czy też ambulatorium, pod koniec działało toto jak niepubliczny ZOZ ale nie miało np. swojego NIPu). Trafiła, tj. po prostu wstawiono do archiwum metalowe szafki, w których szufladach są poupychane zbiorcze koperty pacjentów z historiami chorób, wynikami badań itp. Nie ma żadnego spisu zdawczo-odbiorczego, wykazu czy też ewidencji tych materiałów, nie nadano temu kategorii archiwalnej itd. W związku z wejściem RODO jest raczej presja by się tych dokumentów pozbyć. Przepisy mówią, że dokumentację medyczną należy trzymać przez 20 lat więc ja teraz wprowadzam nazwiska pacjentów do excela i dopisuje rok ostatniego wpisu i tak oddzielam to co jest do zniszczenia.
I teraz wyobrażam sobie, że z tego co pozostanie zrobię spis zdawczo-odbiorczy i przyjmę to do archiwum jako B-10 np. a z tego co nadaje się już do zniszczenia zrobię spis z natury i wystąpię do AP o zgodę na zniszczenie. Tylko nie jestem pewien w jaki sposób wypełnić spis z natury: wpisać po prostu "dokumentacja medyczna (karty chorób, wyniki badań) po zlikwidowanej przychodni, liczba kopert x", czy wypisywać wszystkie nazwiska tych ludzi (w sensie "dokumentacja medyczna jana kowalskiego z ostatnim wpisem w 1998 r.")?

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: dokumentacja medyczna z przychodni zakładowej
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2018, »
Cytuj
przyjmę to do archiwum jako B-10
Jako B20 zgodnie z przepisami.

Cytuj
nie jestem pewien w jaki sposób wypełnić spis z natury
Formalnie każda koperta jest osobną jednostką archiwalną i powinna stanowić odrębną pozycję spisu. Gdyby dla tej dokumentacji były uprzednio sporządzone spisy z/o tak właśnie przenosiłbyś z nich pozycje na spis do brakowania.
Ponieważ jednak tworzysz spis z natury, być możne AP zgodzi się na bardziej ogólny opis (np w podziale na roczniki wg. daty ostatniego wpisu z podaniem liczby jednostek dla każdego roku). Kwestię tę powinieneś jednak uzgodnić z właściwym AP.

Offline spm

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
Odp: dokumentacja medyczna z przychodni zakładowej
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2018, »
Dziękuję, skontaktowałem się z AP i bez problemu zgodzili się na spis  z podaniem tylko ilości kopert.

Z B-10 chodziło mi o to, że przychodnię zlikwidowano jakieś 10 lat temu więc w momencie przyjęcia dokumentów wydawało mi się, że powinienem je zakwalifikować jako B-10 (skoro już 10 lat z obowiązkowych 20 minęło).

Teraz mam nową zagwozdkę: w jednej z szuflad znalazłem bloczki ze zwolnieniami ZUS ZLA (tez sprzed 10 lat). Gdzieś wyczytałem, że takie druki trzyma się 3 lata, to prawidłowe? Moge je już przeznaczyć do zniszczenia?