Autor Wątek: Zabezpieczenie danych osobowych w AZ w świetle nowych przepisów  (Przeczytany 369 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaxyminatoR

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Witam  :)
chciałbym podjąć ostatnimi czasy dość głośny temat jakim jest wprowadzenie (od maja br.) nowych przepisów o ochronie danych osobowych, które w dużym stopniu dotyczą również archiwa zakładowe. Nasza jednostka jest w trakcie dostosowywania się do nowych wymogów i tym samym postanowiłem odnieść powyższy temat również do AZ, zważywszy, że przepisy mają być dużo bardziej restrykcyjne. Dotąd AP w żaden sposób nie zanegowało sposobu zabezpieczenia dokumentacji przechowywanej w naszym AZ. Zastanawiam się jednak, czy w świetle nowych przepisów tymczasowe zabezpieczenia (przed ewentualnym nieuprawnionym dostępem osób trzecich) są wystarczające i czy nie należałoby przedsięwzięć jakichkolwiek dodatkowych kroków zabezpieczających?.
Zapraszam do podzielenia się Waszymi opiniami w tej kwestii.

Offline EwelinaP

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Kobieta
Wydaje mi się, że RODO nie niesie szczególnych zmian dla tych urzędów, które już miały wdrożoną politykę bezpieczeństwa i jej skutecznie przestrzegały. Archiwum zakładowe obowiązują takie same reguły, jak inne stanowiska pracy. Plus zabezpieczenia fizyczne magazynów, czyli nic nowego. Pracownicy muszą mieć odpowiednie upoważnienia. Jedyną nowością było u nas stworzenie procedury o nazwie "Postępowanie w zakresie bezpieczeństwa informacji w archiwum zakładowym". Nierozwiązanym, jak się wydaje, na dzień dzisiejszy problemem jest np. postępowanie z danymi z baz danych. Myślę, że wiele takich praktycznych rozwiązań pojawi się już po wejściu w życie nowych przepisów. Tak też informował GIODO na szkoleniu, w którym miałam okazję uczestniczyć. Generalnie "wyjdzie w praniu".