Autor Wątek: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego  (Przeczytany 3239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 06, 2017, »
To teraz będzie spis nr 3  :)
A czy na tych wcześniejszych spisach jest znak sprawy i właściwa kategoria?

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2017, »
W teczkach Odziału Administracyjnego numerujemy karty czy strony ?

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2017, »
Jeśli jest to dokumentacja kategorii A to paginujemy, czyli numerujemy lażdą zapisaną stronę. Przy kategorii B wystarczy ponumerować karty.

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 03, 2018, »
To jak przygotowujemy akta do przekazania do AP to je paginujemy, mimo że akta mają ponumerowane karty? zmieniamy numerację ?

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2018, »
Dokładnie tak. Paginujemy, zmieniamy numerację.

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 03, 2018, »
To jak teraz w bieżących sprawach jak Panie w wydziałach numerują karty w aktach to jest dobrze, czy powinny paginować ?

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 03, 2018, »
Wydziały, w zakresie akt spraw sądowych, obowiązują inne przepisy, konkretnie instrukcja z 2003 roku (ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej, Dz. Urz. MS z dnia 31 grudnia 2003 r. wraz z wielooooooooma późniejszymi zmianami), która nakazuje numerację kart.

Co do numeracji strona/karta w aktach administracyjnych, finansowych etc. - przede wszystkim zajrzyj do swojej instrukcji kancelaryjnej, bo tam ta sprawa winna być ujęta.
Nadto rozporzadzenie z 2015 roku (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej Dz.U. 2015 poz. 1743), Załącznik 4 do tegoż

Cytuj
4.4. ponumerowanie zapisanych stron materiałów archiwalnych aktowych przez naniesienie kolejnego numeru w górnym, prawym rogu strony (w uzasadnionych przypadkach zamiast numeracji stron stosuje się numerację kart)

więc radziłbym najpierw zadzwonić do AP i stanowczo twierdzić, iż ma tutaj miejsce "uzasadniony przypadek" - chociażby z tego powodu, iż w protokołach z rozpraw często znajduje sie formułka "dowody ujawniono na kartach 3, 4, 7" i jak poprzekreślasz numery kart to korzystającemu z akt nie ułatwi to zapoznawania się z treścią akt.

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 04, 2018, »
Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Korzystając z okazji chciałabym jeszcze zapytać o czas przechowywania akt pracowniczych. Od kiedy liczy się te 50 lat ?

Offline Dory

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 383
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 04, 2018, »
Od czasu rozwiązania stosunku pracy.

Offline Alicja Bodylska

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 04, 2018, »
Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Korzystając z okazji chciałabym jeszcze zapytać o czas przechowywania akt pracowniczych. Od kiedy liczy się te 50 lat ?

Akta osobowe - 50 lat od ustania stosunku pracy
Dokumentacja płacowa - 50 lat od wytworzenia

Offline paniarchiwistka91

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Dokumentacja Oddziału Administracyjnego
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 19, 2018, »
Czy można założyć teczkę oddziału administracyjnego, której nie ma w wykazie akt ? aczkolwiek musi ona być