Autor Wątek: Brakowanie dokumentacji zlikwidowanej jednostki  (Przeczytany 854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szycha

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 179
Brakowanie dokumentacji zlikwidowanej jednostki
« dnia: Październik 20, 2017, »
Witam,
Chcę wybrakować dokumentację naszej zlikwidowanej jednostki. Kto ma zaopiniować spis na brakowanie? Dopowiem, że w miejsce zlikwidowanej jednostki powstał wydział w urzędzie, który przejął część zadań.
W rozporządzeniu z 2011 r. jest mowa:
"§ 38. 3. Spis podlega zaopiniowaniu przez kierowników komórek organizacyjnych, których dokumentacja została
wytypowana do brakowania. W przypadku gdy nie ma takiej możliwości, zgodę wydaje odpowiednio sekretarz
gminy, przewodniczący związku, sekretarz powiatu, sekretarz województwa lub dyrektor generalny urzędu albo
osoba upoważniona do wykonywania ich zadań."

ale czy można to pod to podciągnąć? ten paragraf raczej dotyczy tylko i wyłącznie komórek urzędu i chyba nie przewiduje likwidacji jednostki podrzędnej...

W rozporządzeniu z 2015 r. ws. klasyfikowania, kwalifikowania, przekazywania, brakowania też nic nie znalazłem.
Miał ktoś taki przypadek?

 

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Brakowanie dokumentacji zlikwidowanej jednostki
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2017, »
Moim zdaniem sekretarz powinien się podpisać pod spisem dokumentacji wytypowanej do brakowania, ale także powinny być tak podpisy, akceptujące wytypowanie danych teczek do zniszczenia, kierownika komórki, której archiwum podlega i kierownika komórki, który przejął zadania zlikwidowanej jednostki.

Offline Marcin Kapała

  • archiwa_2.5
  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • lord of the files
Odp: Brakowanie dokumentacji zlikwidowanej jednostki
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2017, »
Nastąpiła sukcesja dokumentacji. Konieczna jest w tym przypadku pewna analogia i zrozumienie istoty zapisów proceduralnych. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego zgodnie z § 38. 3. spis podlega zaopiniowaniu przez kierowników komórek organizacyjnych, których dokumentacja została wytypowana do brakowania. Mają zdecydować, czy dokumentacja może być jeszcze potrzebna w bieżącym funkcjonowaniu komórki organizacyjnej, którą kierują. W opisanym przypadku będzie to wydział, który przejął część zadań i sukcesję dokumentacji. § 5 punkt 8 Instrukcji archiwalnej mówi o komisyjnym brakowaniu dokumentacji, nie widzę przeciwwskazań, żeby opinię w sprawie brakowania dokumentacji podpisał zarówno sekretarz, jak i kierownik wydziału.