Takie postępowanie, jak w PUW, rozwiązuje tę kwestię, bo zwrotki są dodawane do sprawy w systemie informatycznym bez ich rejestracji w rejestrze przesyłek wpływających - to jest rozwiązanie, o którym wspomniałem (dodawanie skanów zwrotek bez ich rejestracji) i który wskazałeś wcześniej.
W EZD, co do zasady, wszystko, co wpływa winno być zeskanowane do tego systemu i zarejestrowane przez punkt kancelaryjny w rejestrze przesyłek (o takim rejestrze wcześniej pisałem - mam na myśli rejestr przesyłek określony w IK z 2011 r., a nie mam na myśli innych wewnętrznych rejestrów tworzonych dla bieżących potrzeb organizacyjnych).
Rejestracja następuje w rejestrze przesyłek wpływających, a zwrotka - o czym już pisałem - nie może być uznana za przesyłkę, bo jeżeli przyjęlibyśmy, że zwrotka jest przesyłką, wówczas pracownik punktu kancelaryjnego mógłby być np. obowiązany do potwierdzenia jej otrzymania, o którym mowa w paragrafach: 40 ust. 2 i 13 ust. 2 IK z 2011 r., co oznaczałoby, że jest dopuszczalne tworzenie zwrotek do zwrotek. Reasumując: skanowanie zwrotek i dołączanie do EZD, bez ich rejestracji w rejestrze przesyłek, załatwia temat.