Obiecałem coś jeszcze. Takie wytyczne otrzymał jeden z urzędów po przeprowadzonej ekspertyzie na ich prośbę kart KOM a przed przekazaniem kart do archiwum zakładowego.
"Przy archiwizacji kart KOM zachować ich obecny układ oraz zastosować opis zgodny z jednolitym rzeczowym wykazem akt obowiązującym do momentu zakończenia funkcjonowania zbioru tj. symbol klasyfikacyjny 5110, hasło "Rejestry, książki, wykazy, skorowidze meldunkowe, karty osobowe mieszkańców" oraz obecnie obowiązującą kwalifikację BE50. Tytuł teczki należy doprecyzować nazwą miejscowości, ulicy, numeru mieszkania.
Karty najlepiej przekazać do archiwum zakładowego Urzędu w wiązanych teczkach bezkwasowych (zgodnie z zapisami § 15 ust. 4 pkt. 1 lit. e obowiązującej instrukcji archiwalnej). Kart w teczkach nie zszywać (zszycie utrudniłoby odczytanie treści, mogłoby też niekorzystnie wpłynąć na stan fizyczny akt).
Biorąc jednak pod uwagę, że akta nie będą zszywane, w celu uniknięcia ewentualnego późniejszego zaburzenia układu (np. w związku z ewentualnym korzystaniem z akt) należy dokonać paginacji kartotecznych zbiorów meldunkowych przed przekazaniem ich do archiwum zakładowego urzędu."
Pozdrawiam.