No cóż. Takie stwierdzenia są krzywdzące dla NDAP i świadczą o braku znajomości instrukcji kancelaryjnej NDAP z 2008 r., czyli jeszcze sprzed rozporządzenia z 2011 r. Na uwagę zasługuje fakt, że w NDAP przez wiele lat nie wprowadzono systemu EZD jako podstawowego, system Intradok był stosowany jedynie wspomagająco, a "w systemie tradycyjnym czynności kancelaryjne oraz ich dokumentowanie wykonuje się w postaci nieelektronicznej" więc tak czy inaczej cały przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw musi być w formie papierowej.
A szkoda, bo ta instrukcja była ciekawą próbą przetestowania prowadzenia akt dwutorowo, by znaleźć argumenty dla podmiotów publicznych by w ten sposób nie działały. Zachęcam do lektury tej instrukcji, bo był tam chyba przepis o zachowywaniu mejli i dokumentów elektronicznych w tym systemie.
W dużej mierze część spraw może być tylko elektroniczna właśnie w systemie Intradok, dlatego dane i dokumenty tam zawarte powinny być zabezpieczone i przechowywane.
Systemy wykonywania czynności kancelaryjnych (tradycyjny i EZD) powstały dopiero w 2011 r.
Mam nadzieję, że dane te nie zostaną utracone... Ale skoro jest tak nikłe rozeznanie tego jaka była kancelaria w NDAP to zaczynam się martwić...
Nie ma "formy papierowej" jest "forma pisemna" i "postać papierowa"
Przypominam więc, że sytuacja kancelaryjna NDAP jest odmienna niż innych podmiotów, które wdrażały EZD po 2011 r. Dlatego ciekawe jest czy rozważa się migrację danych czy nie. A może będzie się utrzymywać dawny system i równolegle pracować w nowym.
Poza tym część spraw była w toku. Czy je przerejestrowano czy nie?
Warto też przypomnieć, że podmiot który ma system EZD jako wspomagający korzysta z tego systemu do obsługi rejestrów korespondencji oraz rejestracji spraw. Z czego więc będzie się generować spisy spraw, jeżeli "zaora" się poprzedni system? Same rejestry korespondencji to B5...
Po ostatnim Forum KCK w CPI, które spotkało się z bardzo dobrymi ocenami, widać, że migracja danych jest trudna i nie ma gwarancji przeniesienia wszystkich danych.
Z tego punktu widzenia propozycja Jarka jest godna rozważenia, zwłaszcza do ujęcia w regulacjach prawnych.